Behöver hitta ett smeknamn till min pålle. Han heter Pichi Traful och är en fux valack. Förslag?

Tack i förhand
jag hade nog börjat med Tuffe.
Sen hade det kunnat bli Plutten eller Pelle också.
Eller något annat som passat.

(Jag har i många år inte lyckats hitta nåt som känts bra till min Millimina, men senaste året har det blivit Pillis...)

Hade nog slutat med Gubben, Killen för min del. Brukar mest säga det smeknamnet som känns naturligt för mig och inte beroende på vad hästen heter, men de e ju jag d.

Picco? Du kanske hittar något du gillar nu som inte passar längre fram i tiden. De bästa smeknamnen kommer oftast av sig självt :) men det går ju alltid att byta ;)

De bästa smeknamnen kommer oftast av sig självt :) men det går ju alltid att byta ;)

Håller med! det har ju så mycket med personlighet att göra så det känns nästan konstigt att sitta och hitta på smeknamn till en häst man aldrig har träffat. :)

Min häst heter Epona men jag kallar henna ofta bara för Hästen. Eller Skrutteluttan eller nåt annat som trillar ur munnen. :D

Det brukar komma naturligt.
Min har ett officiellt smeknamn, hans riktiga är långt och krångligt.
Men jag kallar honom oftast Fatty eller Jabba the hut

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?! Flera märken...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Elendil
·
Övr. Hund Alla våra hundar har smeknamn som kommer ur kennelnamnet. Hon som heter **Sweet Harmony kallas Sweety och han som heter ** Amber Jewel...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: Hjartagna
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: iliedtoday
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: Mrs Chippy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama