Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Med jämna mellanrum hittar jag på nya smeknamn - ofta pinsamma sådana - åt Snuttis, som jag sedan kallar honom för, och sedan inser att mina föräldrar har hört. Oops.
Päronen åkte på semester idag, och när de kommer hem om två veckor, kommer jag att gå runt i lägenheten och ropa "Runken!?", "Mammas lilla Runkis!!?", bara för att sedan inse vad det är jag har sagt.
Har ni något smeknamn på era katter, som ni helst inte vill att någon annan ska höra?
Gammelkatten "heter" bebis[b'äbi].
Jag ropar aldrig Tarzan, så han tror att han heter bebis och "mammas kissemau" Inför min pojkvän och mamma så spelar det ingen roll, men om man har pojkvännens killkompisar hemma så ställer jag mig inte och ropar på katten
Det som varken pojkvännen eller nån annan känner till är dock att jag pratar och sjunger väldigt mycket för katterna
Har pratar vid med katterna hela tiden, hela familjen.. Så det blir en del smeknamn. Findus blir med Findan, Tjockis och en mängd töntiga variationer t ex "åh är det mammas lilla Tjoockiis" med töntig röst.
Pysen blir ibland bara Pys, men oftast blir det Monstro och ja, lika ofta förtjänar han det. Han är den man kan ha riktiga samtal med, och när man undrar vart han är och ropar som svarar han och kommer springandes Om han är vaken förstås, det finns inte mycket som kan störa skönhetssömnen
Av någon anledning har jag börjat kalla min katt Leia för Tusen, eller tusental. Vet faktiskt inte varifrån jag fått det. Men, hon vet att när jag kallar henne tusen är det gos på gång!!
Min andra katt kallar jag för gos. Men, det är nog rätt vanligt.
Jag har en förmåga att ge djur "indiannamn". Sol kallas ibland för Halva tanden då hon slagit av udden på ena huggtande. Pirjo blir Vita faran då hon är totalt livsfarlig när hon kommer igång med sina ticks och Geisha Smygande slasken då hon är helt matfixerad och äter ALLT! Hon är duktig på att smyga sig nära maten innan hon tar den.
Om folk hör mig säga dessa smeknamn gör inget, de är ju inte pinsamma direkt.
Fler indiannamn jag har satt på djur är syrrans hundar, Smygande fisen/Gula foten är hennes terrier som ibland läcker gas och som ibland kissar på sina egna fötter Tjocka fågeln är syrrans labbe som är lätt överviktig, men dock apporterande fågelhund.
Hundträning
Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...