Smaskigt att fixa snabbt

Total PMS-krasch igår och nu är jag så toksugen på "något" men har inget färdigt hemma. Ingredienser finns till att göra nästan vad som helst men VAD?

Vad är din favorit "före-mens-och-dyngtrött-moffa"?

Ost - i alla former. Gärna halvsmält. Vid akuta anfall - ostsmörgås/ar med tomat i botten körd i micron tills osten bubblar. Även ostkuber, eller för all del hyvlad direkt.

Choklad. Sockerkaka med kakao. Kokosbollar. Varm choklad med OSTsmörgås.

Mer åt middagshållet: wokade nudlar med ordentligt förstekta champinjoner, ägg i precis i slutet.

En infångad katt som beordras att ligga plats och spinna på magen samtidigt som jag ligger i soffan och slafsar mat på snedden gör att allting känns mycket bättre oavsett maträtt. Förslagsvis ätes någonting med låg spillrisk.

Ost - i alla former. Gärna halvsmält. Vid akuta anfall - ostsmörgås/ar med tomat i botten körd i micron tills osten bubblar. Även ostkuber, eller för all del hyvlad direkt.

Choklad. Sockerkaka med kakao. Kokosbollar. Varm choklad med OSTsmörgås.

Mer åt middagshållet: wokade nudlar med ordentligt förstekta champinjoner, ägg i precis i slutet.

En infångad katt som beordras att ligga plats och spinna på magen samtidigt som jag ligger i soffan och slafsar mat på snedden gör att allting känns mycket bättre oavsett maträtt. Förslagsvis ätes någonting med låg spillrisk.
Katt har jag ingen men hundvalp numera :-)

Total PMS-krasch igår och nu är jag så toksugen på "något" men har inget färdigt hemma. Ingredienser finns till att göra nästan vad som helst men VAD?

Vad är din favorit "före-mens-och-dyngtrött-moffa"?

Snabbcheesecake. Smält smör, blanda med digestivekross, vispa mascarpone + grädde + lite socker + vaniljpasta + bär på topp om det finns. Bred på. Ät.

Tipset om att köpa något funkar inte riktigt för alla, 1,5 h i bilen är hyfsat mycket längre tid än att baka enkelt själv.....

smälta choklad, blanda i all möjliga och omöjliga nötter...klicka ut på bakplåtspapper, stelna - ÄT! :D

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 601
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 914
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 433
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 150
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar