Smaskigt att fixa snabbt

Madick

Trådstartare
Total PMS-krasch igår och nu är jag så toksugen på "något" men har inget färdigt hemma. Ingredienser finns till att göra nästan vad som helst men VAD?

Vad är din favorit "före-mens-och-dyngtrött-moffa"?

varva Yogurt/vispad grädde/vaniljvisp/glass

valfritt vad du har hemma:
+ bär/frukt
+ choklad
+ lemon lime
+ nötter
+ maräng/marshmallows

Snabbt och gott - nyttigt = nej ;)

annars brukar jag ofta vara sugen på ölkorv & dessertost.

Jag lider inte av... vad du nu kallade det för :D Men ett obotligt sötsug kan komma när jag minst anar det. Det tacklas bäst med "chokladmousse": blanda typ 3 tsk kakao med 1 tsk strösocker och häll sedan på kanske 0,5 dl vispgrädde. Rör tills allt blandats och blivit krämigt. Gudomligt gott om man som jag älskar grädde och choklad. :up:

Instämmer helt med om chokladbullesmeten och muggmicrokakan, dessutom har jag ett superenkelt recept på microkaka:

2msk mjöl
2msk socker
2msk smör (jag brukar ta flytande margarin)
2msk mjölk
1msk kakao
1/2tsk bakpulver
1/2tsk vaniljsocker
Rör ihop och micra 1min på näst högsta effekt så blir det kladdigt och mumma (med min micro iaf)

Då är det ju typ vanlig kaka haha! Men borde man ju kunna göra, att stoppa in en kopp med smet istället för en hel plåt, men tar ju längre tid än i micron :p
Iof men orka göra en hel stor kaka åt sig själv bara :p
Jag måste skaffa en micro haha

Iof men orka göra en hel stor kaka åt sig själv bara :p
Jag måste skaffa en micro haha
Haha! Jo men recpetet ovan är ju recept på vanlig kaka men mycket mindre av allt, borde väl funka på 175-200 grader i fem tio minuter typ :) gäller ju bara att ha lite koll :)

Jag lider inte av... vad du nu kallade det för :D Men ett obotligt sötsug kan komma när jag minst anar det. Det tacklas bäst med "chokladmousse": blanda typ 3 tsk kakao med 1 tsk strösocker och häll sedan på kanske 0,5 dl vispgrädde. Rör tills allt blandats och blivit krämigt. Gudomligt gott om man som jag älskar grädde och choklad. :up:

Åh, ja det är supgergott! Fluffigt, gräddigt och chokladigt. MUMS. Det är gott att göra den smeten och äta upp det mesta och sen hälla på mjölk (antingen redan uppvärmd eller värma i micron sen) så får man riktigt god varm choklad att dricka sen också. :d

Andra grejer jag brukar röra ihop när jag vill ha nåt snabbt är chokladbollssmet eller microkola.
(Äsch, jag ska inte ljuga, jag brukar röra ihop SMET bara och äta, behöver inte vara till just chokladbollar utan kan vara andra kakor också. Typ den smeten som är till mammas "formar", den är supergod fast det bara är smör, socker och mjöl. :d)

Åh, ja det är supgergott! Fluffigt, gräddigt och chokladigt. MUMS. Det är gott att göra den smeten och äta upp det mesta och sen hälla på mjölk (antingen redan uppvärmd eller värma i micron sen) så får man riktigt god varm choklad att dricka sen också :d
Det var min mamma som lärde mig den där smeten och hon gjorde just varm choklad på sådan när hon var liten. Fast hon fick varmt vatten istället för mjölk. Och hon råkade visst också äta upp lite mycket av smeten ibland så det blev mindre att dricka än tänkt. :angel: :D

Vilken frukt som helst med toscasmet på. In i ugnen och häpp!
Åh, jag fick galet god toscakaka på kafé häromdagen. Toscasmet i ett tjockt lager över en underbart kompakt mjuk kaka, och det var en massa sorters frön och nötter i toscan!

Min lösning på den typ av problem TS beskriver är nog faktiskt att gå ut och köpa något sött och gott. Tycker det är outhärdligt jobbigt att stå i köket en sekund längre än nödvändigt sådana dagar.

Oboy i en kopp och rör ner lite vispgrädde. Typ ingen arbetsinsats, ingen väntan, få ingredienser och omedelbar behovstillfredsställelse!:d

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 601
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 914
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 433
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 150
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar