Smashing Hit.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 154
B

bussig

Finns det någon här som har avkomma efter honom. I så fall berätta allt om dom.

Sv: Smashing Hit.

Nej ! Han är oldenburgare. Blev såld till Tyskland eller något närliggande land, för ett tag sedan.

Hej! Jag har själv ingen avkomma till honom men jag har en nära bekant som har flera avkommor till denne mycket vackra hingst:love: . Det e tråkigt att inte han fick stanna i Sverige, jag tror att han kunde gjort en del för svensk avel. Det skall väl vara
2:a årgången i år på denne hingst, han stod stationerad på Hajstäde semin ute på Gotland 2006. Jag har sett för utom min bekants 4 "föl" kanske 6 till. De har ALLA varit av mycket god modell, långbenta , ädla och högresta. Gångarterna är moderna i "uppförsbacke" med mycket knä aktion. Dessutom verkar han har förärvt sig mörkt som Sandro Hit själv, inga fuxar va jag vet om.Tillgivna och sociala. Han såldes över December auktionen i Oldenburg till Österrike - kanske han fortsätter sitt avlesarbete där?

kl
jag har sett ett föl e. honom och de är gravt Xbent o ska op snart. kommer förmodligen avlivas innan de är klart.
DOm skulle bla förlänga senan.. hur tusan gör man de ??

Förutom de grava benstället så är d een trevlig fölunge, ljus brun men kanske mörknar ?

Jag har sett ett par av årets fölungar efter honom som har varit superfina! Hajstäde har själva en efter honom (tror det var deras i alla fall) som nog tillhör en av de finaste fölungar jag sett! Mörk, ädel, långbent. Riktigt, riktigt snygg!
SH själv uplevde jag som mycket trevlig när han stod här på station.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 155
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka