Smasher-Comets Tail-Silver Pine

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fnobby
  • Startdatum Startdatum
Sv: Smasher-Comets Tail-Silver Pine

Kan man verkligen säga så generellt, när det finns så många individer? Har du gjort någon mer omfattande koll eller är det din personliga uppfattning om de hästar du har träffat? Du kan säkert ha rätt, men hur har du kommit fram till det?

Jag har inte gjort någon vetenskaplig undersökning, när det gäller söner till Pine Chip utan mer en liten sammanställning av vad man hört pratas om av olika tränare och andra personer. Det som jag tittat lite mer på är Comets Tails avkommor som faktiskt ofta är riktigt snygga och vältravande, jag tycker att de faktiskt borde synas oftare högre upp i resultatlistan än de gör och då kan det vara en mental faktor som spelar in, han har ju faktiskt fått C i avkommebedömningen.

Nä, jag tänkte helt enkelt inte på Comets Tail övht som en son till Pine Chip.

Jag har fött upp en avkomma efter Silver Pine som förmodligen slår hål på myten om att dom ar stora som hus, heta och veka.... :D..Ingen regel utan undantag....

På Pine Chip sönernas avkommor (Scarlet Knight undantaget) verkar det vara stor varning för dåligt löphuvud, de är alltså inte så intresserade av att vinna lopp och göra sitt bästa i tävling.

Jag delar din uppfattning, dock har jag inte sett så mycket av Scarlets avkommor än så jag kan uttala mig om deras löphuvud.

Senast ändrad:

Kl

Här går det undan... Smasher är bokad och märren där redan, sen jag skrev här sist (i förrgår, eller när var det?)

Så nu hoppas jag att det ska bli en liten kanon som tittar ut nästa år (eller i första hand att hon tar sig och blir dräktig då..):d

som väldigt partisk "snart smasheravkommeägare" så måste jag rösta för smasher.
Underbara i psyket är hans avkommor. ALLA jag träffat.
:love:

som väldigt partisk "snart smasheravkommeägare" så måste jag rösta för smasher.
Underbara i psyket är hans avkommor. ALLA jag träffat.
:love:

Det låter bra, för märrens tidigare avkommor är inte alla underbara i psyket...:angel::D

Jag träffade Smasher i lördags när jag var på stuteriet och lämnade av ett sto åt en kompis, han var väldigt cool och väldigt social, ville gosa hela tiden. Märren som jag lämnade betäcktes med Smasher redan förra året och fick ett föl för en månad sen, kan inte säga så mycket om fölisens psyke men hon är väldigt korrekt i sin kropp och sina ben. Både Smasher och Stoet är helbruna men fölisen har fått en vit stjärna och 2 strumpor.

Ooops då :D

Jag bor ju alldelses i närheten av stuteriet ( 6 km) du får hojta när du är där nästa gång så kanske vi får ses

Grattis Fnobby till ett smart val!

På tal om Smasher, hur är det med dräktigheten för honom nu? Skickar dem transportsperma?

Åh! Då hade jag ju kunnat fått lite fika innan jag åkte hem inatt...! :cool:
Det var lååångt hem (man är ju liksom alltid sent ute och åker också, jag tror vi var där runt 21...)

Grattis Fnobby till ett smart val!

På tal om Smasher, hur är det med dräktigheten för honom nu? Skickar dem transportsperma?

Tack:bow:

Nej, det gör de inte, utom eventuellt i specialfall, tror jag.

Det var ju synd, du kunde fått natta här också om det varit så..men hojta till nästa gång....

Det ska jag göra:) Det bir väl när jag hämtar henne...:idea:

Tack:bow:

Nej, det gör de inte, utom eventuellt i specialfall, tror jag.

Jag fick hit Smasher-skick förra året, stoet är ranglåg och hade dessutom stora rörelseproblem förra året.
Hon blev dräktig på stört.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka