Smärtstillande

S

skrocken

Upptäckte precis att gamlingens Rimadyl tagit slut och "min" veterinär går inte att få tag på idag. Är det magnecyl som är bästa receptfria alternativ?
 
Sv: Smärtstillande

Jag har alltid blivit rekommenderad magnecyl till min hund.
 
Sv: Smärtstillande

Jag har alltid blivit rekommenderad magnecyl till min hund.
Du kan köpa Albyl minor 250mg.
Du doserar 10mg/kg kroppsvikt.
ex. en hel tablett om hunden väger 25kg.
Man kan bara ge hundar värktabletter med verksam substans acetylsalisylsyra, alltså inte paracetamol.
Prata dock med din veterinär först.
 
Sv: Smärtstillande

Vi blev rekommenderade alvedon (paracetamol) till vår.
Tror att det var ½vuxenalvedon till vår tant på 32kg.
Ring närmsta djursjukhus och förhör dig.
 
Sv: Smärtstillande

Skulle inte ge min hund paracetamol eller Ibuprofen, magnecyl har jag blivit rekomenderad när vår Golden Retriver haft ont.

½ tablett per gång
 
Sv: Smärtstillande

Nu har jag för säkerhets skull förhört mig med maken... det var inte alvedon vi skulle ge utan magnecyl.

Jag har själv bara hört på omvägar att något preparat (typ. treo, ipren, alvedon) inte ska användas på hund. Att det är direkt farligt.
Men jag har inte fått veta vilket preparat eller vad för skador som kan inträffa.

Så... när vi ringde djursjukhuset för att vår tant hade ont, hennes vanliga kortisonpiller var slut och så klart så var det ju helg och ordinarie veterinär ledig.
Personalen på djursjukhuset tyckte att vi kunde avvakta att komma in och ge henne en ½ magnecyl
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 171
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 481
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp