Smärtstillande för att kunna rida

Sv: Smärtstillande för att kunna rida

Jag klarar mig inte utan massage och laser. Har gjort uppehåll sedan i december, och nu känns det ordentligt i ryggen, så i veckan börjar jag igen.

Piller tar jag dock sällan, men jag försöker tänka ergonomiskt i alla situationer.

Har fyra diskbråck och har/har haft stora problem, men funkar hyfsat pga ovanstående.

Sv: Smärtstillande för att kunna rida

En kombination tycker jag är bäst. Ibland måste man smärtstilla för att få sova, för att över huvudtaget kunna röra sig någorlunda osv osv.

Så smärtstilla hos dr kan IBLAND vara steg 1 för att sedan gå vidare till annan profession. Det ena behöver inte utesluta det andra menar jag.

Sedan kan det ju naturligtvis vara fördel ibland att tänka sg, naprapat mm i ett första skede om man klarar sig med T.Alvedon som är recept fritt.

Det finns nog många vägar att gå.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697
Hästmänniskan Rider ni gärna med sällskap eller rider ni mycket ensamma? Har ni någon stallgrupp som ni skriver i eller hur bestämmer ni ”riddejt”...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 030
Senast: Ketrawzc
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 993
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hästvård För ett år sedan köpte vi vår 15-åriga d-ponny, som hopponny åt dottern. Hon var lite "bökig" redan från början, lite svårt i ridningen...
Svar
7
· Visningar
1 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka