EmmaBovary
Trådstartare
Som rubriken antyder så funderar jag lite kring smärtor vid insidan av låren/ljumskarna orsakade av ridning. Genom åren har jag nog alltid fått träningsvärk där efter ett ridpass när jag inte ridit på ett tag, eller om det varit ett extra hårt pass. Inget konstigt med det. Jag är i det läget igen, inte ridit ordentligt på ett tag, det rör sig om en ny häst som är större både till massa och rörelse än den jag var van vid innan och jag red lektion igår - efter bara två ridpass på hästen innan dess. Fick ont efter de två första passen, ondare än vanligt. Men det kändes ändå rimligt. Men nu började musklerna dra ihop sig som fan och göra ont under själva ridpasset också? Det har aldrig hänt mig innan. Till saken hör att jag har MS och då drar gärna muskler ihop sig, det är även en biverkning av bromsmedicinen jag får. Jag har märkt av det lite sedan min första infusion i höstas, speciellt i låren. Men inte riktigt i den här omfattningen. Därför blir jag fundersam på andras erfarenhet av de smärtorna jag beskrev. Är det vanligt för friska individer också? Jag kanske bara haft tur innan?