Smart råtta

Hedda_007

Trådstartare
Har haft råttor i ganska många år. Eftersom råttor inte blir så gamla har jag haft ett gäng. Men en av dem jag har nu är otroligt smart. Det började med att buren var öppen ibland på mornarna. Skällde lite på barnen och tyckte de måste stänga buren på natten. Men idag så upptäckte jag att hon kan öppna den själv. Hon biter i gallerstången precis över öppningen och trycker med kroppen mot luckan tills den går upp. Satte dit snören, de bet hon bort och kom ut. Satte dit två buntband, men hon gnagde av dem oxå. satte dit nya buntband och nu har hon gett upp och gått och lagt sig. Inte bra hon kan komma ut själv. Har en varghund som gärna står utanför och kollar. Hon har inte bitit ihäl någon men så är de ju sällan utan uppsikt när de är ute. Någon annan som träffat en ovanligt smart råtta?

Sv: Smart råtta

Smart och smart, jag tror mer på att jag bara var dum när det tog 2 månader för mig att luska ut hur mina första råttor tog sig upp på skrivbordet varje dag :D

Du kan inte köpa ett dagbokslås eller så att sätta fast?

Har nu satt dit en ståltrådsbit. Det fungerar men det är ju lite bökigt att öppna buren nu.

vi hade nån slags stålfjäderkrok på våran bur till kaninerna förut, kolla på djur-/byggaffär!

Liknande trådar

E
Övr. Katt :confused: Hoppas någon kan hjälpa mej med ett litet problem vi har. Det är så att vi har väldens goaste katt. :love: Hon fyller ett år...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Emma85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bolån, hur ska man tänka?
  • Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur