Glimm
Trådstartare
Nu måste jag få hjälp, har en 20-årig islandsvalack som alltid varit mer eller mindre fet hela livet, är ett födogeni Nu har han inte gått att rida på två år, oren, veterinären hittar inga fel i lederna och borrelia och erlichias visar på för låga värden för behandling. Han har alltså gått och lullat i hagen i två år utan motion. Han blir bara fetare och fetare fast jag bantar honom, har analys på hösilaget och foderstaten ligger på 33MJ och 253 Smb.
( Underhållet enligt Hippocampus, ligger på 40Mj och 267 Smb.)Han får i nuläget precis på gränsen för mängden ts så jag kan inte minska mer på fodret, och motionera honom kan jag alltså inte för han går som en kratta, inte ren i någon gångart, men han haltar alltså inte efter böjprov och då kan de inte göra något. Vad tusan gör man? Han kommer att dö av fetma
istället
( Underhållet enligt Hippocampus, ligger på 40Mj och 267 Smb.)Han får i nuläget precis på gränsen för mängden ts så jag kan inte minska mer på fodret, och motionera honom kan jag alltså inte för han går som en kratta, inte ren i någon gångart, men han haltar alltså inte efter böjprov och då kan de inte göra något. Vad tusan gör man? Han kommer att dö av fetma
istället