Smala hinder

Sofie_B

Trådstartare
Spinner vidare lite på suss44:s tråd. Det är så att vi också är i hinderfixartagen och vill ha ett smalt plank. Hur smala är era hinder? Det ska ju helst vara så smalt som möjligt (så att svårighetsgraden är stor), men det ska ju fortfarande vara så att hästarna inte tycker att det är allt för läskigt att hoppa.

Sv: Smala hinder

Vi har sågat av 3m bommar, så våra borde vara 1,5 m. Det är inte supersmalt tycker jag ändå. Skulle funka att ha det någon dm smalare. :)

ah, okej. för stallägaren trodde att det skulle vara för smalt, men då fungerar det bra alltså.. så bra, ska jag rapportera vidare! :)

Jag har gjort en grind + bom som är 1,20 (har jag för mig iaf :angel:) brett och tycker ändå inte att det känns jääääättesmalt.

Hittade en bild.. inte jättebra, men bästa på den här datorn. Dock jättelåg pga unghästhoppning! :p (Tredje gången han ser ett hinder)

Senast ändrad:

Oj, det var smalt! Men ja, om det funkar lär ju 1,5 m inte alls vara särksilt smalt..

Ja, det känns absolut inte obehagligt att hoppa. Dock brukar jag använda kortare stöd som välter lätt om man skulle komma lite fel. :D

1,5 m är inte så smalt. Vi har bommar som är 1 m.

Fast ska man ha sådär smalt får inte hållarna ligga sådär tomma ovanför. Fy va farligt!

Vi har bommar som är runt 1 meter, kan vara något kortare. Används oftast inte till hinder utan mer till travbommar och så men visst har vi hoppat med dem också. :)

Spelar ingen roll. Får under inga omständigheter förekomma!

allt går. ja hoppade över en sockerbit. de e svårt o rama in hästen men de går.

Hej på er!
Jag lyckades ramla in på den här tråden i morse, och som om mina favoritgudar liksom log åt mig diskuterades hindermaterial när jag kom till stallet vid lunch.
De skulle åka och slänga en massa gamla trasiga stolpar och bommar, så jag gjorde ett djungelvrål och blev utrustad med vaktmästare, såg och en massa rolig målarfärg (=syrénlila) :D

Så nu har jag fått ungefär 6 plank (och en bom ^^)som är 1,60 långa.
Helt perfekt att ha som jokerhinder och inramningsövning.

:bow:

Jag ska bara måla andra sidan på planken först ^^
Åker till stallet nu, kan nog fixa in bilder ikväll...

Funderar på en grej till!
Kan man ha glitterspray på bommar? :angel:
(och vad ska man ha för spray, jag utgår ifrån att hårspray inte fungerar särskilt bra...)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 460
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar