V

vrålet

Om man kan se revbenen lite grann är hästen smal då? eller?

Sv: Smal..?

Svar Ja, hästen är smal om revbenen syns..... Om den är FÖR smal är omöjligt att säga utan att ha sett hästen.. :cool:

Jag kan precis se revbenen på min valack om han böjer bålen, men inte annars. Jag tycker inte de ska synas klart och tydligt, liksom. Men som reedan sagt, det är svårt utan att ha sett hästen i fråga.

Jag tycker att om man kan se revbenen så är den för smal.

Beror ju på HUR mycket de syns..Är dom bara sköjnbara, så är det ju ingen större fara på taket, men ser hästen ut som ett tvättbräde, så är den inte smal utan mager, men som jag skrev tidigare, det är svårt att säga när man inte sett den. Kan inte trådskrivaren lägga ut en bild ? :cool:

Även om man kan skönja revbenen så behöver den inte vara smal, man måste ju se till hela hästen så det är svårt att säga. Är hela hästen tunn och man ser revbenne så är den smal. Men, men utan en bild så är det svårt att säga.

Det är ju inte så att man kan se dom jättetydligt.. det är ju så att man kan antyda dom litegrann. Jag har ingen bra bild, han blev smalare nu under betet. Men tack då vet jag att det inte bara är jag som tycker att det inte ska vara så... Han ska få lite havre :p

Gnist skrev:
Beror ju på HUR mycket de syns..Är dom bara sköjnbara, så är det ju ingen större fara på taket, men ser hästen ut som ett tvättbräde, så är den inte smal utan mager, men som jag skrev tidigare, det är svårt att säga när man inte sett den. Kan inte trådskrivaren lägga ut en bild ? :cool:

:cool: :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 925
Senast: Görel
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
593
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 967
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar