smal diskmaskin

tanten

Trådstartare
Huset jag får tillträde till imorgon saknar diskmaskin, men allt är förberett av förrförra ägare så det ska bara vara att byta blandare och sedan koppla in.

Eftersom köket är litet och jag bor ensam så behöver jag bara en smalmaskin.

Erfarenheter av olika märken? Själv har jag inte haft några bekymmer med något särskilt märke men har bekanta som brottats med sina diskmaskiner...

Erfarenheter - goda och dåliga - mottages tacksamt.

Sv: smal diskmaskin

jag tror det finns 40 diskmaskiner, men inte sett några i sverige.. det finns 50 här, men de är väldigt mycket dyrare än standard 60. Jag kikade på alternativet att offra ett 40skåp + passbit (50cm) och konstaterade att en 50 diskmaskin kostade ungefär 10 000kr, det fanns då inga billigare maskiner.

således, det finns smalare diskmaskiner, men de är lika dyra som dyra 60maskiner och frågan är om det är värt det, för att spara 10cm. då kanske en bänkdiskmaskin för porslin o bestick är vettigare?

"Ingvars firma" har 45 cm breda diskmaskiner som kostar som de som är 60 cm.
Annars är jag också ett fan av bänkdiskmaskiner - om man har plats för dem!

/Keb

Ikea har en 45cm diskmaskin kostar 4495kr och jag tror det är Whirlpool som är tillverkare.

Min vän har en från ikea fast 60 bred och den verkar fungera fin fint.

Mina föräldrar har visserligen en 60 bred från Electrolux och den är bra.

Jag har en bänkdiskmaskin från Elextrolux som jag har ställt in i ett av köksskåpen närmast avloppet så man slipper se åbäket och dessutom slapp vi göra ngn större åverkan på köksskåpen mer än 1 hål för slangen å sladden och det syns inte om man inte är inne i skåpen och kryper.
Jag är VÄLDIGT nöjd med min lilla diskmaskin.

tretti har 45cm breda diskmaskiner från ca 2900kr och uppåt.

Jag hade en smal diskmaskin (45cm är väl standard?) i min gamla lägenhet, helt perfekt om man bor ensam (eller två). Det var en Electrolux och jag slapp välja innan (mer än färg) eftersom det var vad byggföretaget satte in.
Till min nuvarande lägenhet har jag köpt en normalbred, denna gång från Siemens. Skulle lätt klarat mig på en smal nu också, men det blev snyggare med en fullstor.

KL

Alltså - jag vet mycket väl vilka bredder det finns. Det jag efterfrågar är erfarenheter av olika maskiner.

Jag ska köpa en "smalmaskin" som många kallar dem. Utbudet av smalmaskiner är betydligt mindre än av normalbreda, så jag vill veta mer. Bänkdiskmaskin är helt uteslutet pga en redan begränsad bänkyta.

Den smalmaskin jag levde med förr var en Bosch och den var jag mycket nöjd med. Men andra kanske har andra erfarenheter?

Vi har en Bosch och är jättenöjda.

30 minuters snabbprogrammet är jättebra och bra att köra om man tex har bakat med massor av bunkar eller som vi som är fyra, direkt efter frukost.

I lägenheten där vi bor finns det en liten Bosch. Den är jätteduktig och gör sitt jobb inom en rimlig tid. Dessutom är den enkel att förstå sig på för en som är uppväxt utan sådana finesser. Jag gillar den skarpt!

Jag skulle inte rekommendera att köpa en diskmaskin på Ikea. Hade en smalmaskin därifrån förut och den var totalt värdelös.

Knapparna lossnade, tryckte man in en knapp så flög någon av de andra upp i taket (eller i ögat..).
Program efter program slutade fungera, ibland kunde ett program ta 5 timmar, ibland en kvart. Oavsett så var disken aldrig ren.
Plus att Ikea var otroligt ohjälpsamma och krångliga när vi ville få den fixad (inom garanti-tiden).

Har en 45cm från Miele nu. Den är superbra, enda nackdelen var väl priset.
Dock väldigt smart med besticklådan högst upp, det sparar massor av utrymme men det finns säkert andra märken som har det nu också.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Jag ska köpa oss en ny diskmaskin. Mitt största dilemma är huruvida det ska vara en standardbred eller en smal. Vi är 2 vuxna i huset...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 409
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka