• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wingil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 507
W

wingil

Hittade en underbar sadel på Ebay och pratat mycket med säljaren och väljer jag köp nu skickar hon det som "gift" så det inte fastnar i tull och kostar extra och skickar med matchande träns med flätade tyglar och nu till frågan, är sadeln fin tycker ni? Skulle den passa en skimmel? :)

5-111675.jpg

Sv: Smakråd

För övrigt kan tilläggas att jag får den för 6500:- inkl fraktkostnader och den är helt ny. :D

KÖP! (annars kan jag ta den..)

Jag har köpt flera sadlar från tyskland/österrike via e-bay utan problem det är ingen som fastnat i tullen!

6500 inkl frakt är billigt, frakten får säkert på 300-400 och är den ny som är det ju billigt, Lemetex ligger väl runt 8000-10000 nya i sverige tror jag

Super! Tycker den var fin fin :D Och säljaren är helsjysst och även hittat en annan säljare som har matchande martingal :D Så nya tävlingsutrustningen kommer vara helfin!

Perfekt!

Liten fråga, var det en privat person eller ett företag du ska köpa av?

Om det är ett företag får du väldigt gärna pm:a namnet på dom eller nån länk till deras "shop" på e-bay..*ler snällt*

Var en privatperson men kan skicka över dem åt dig :) Hittat en läcker dressyrsadel med om du vill se? :D

*min häst lär synas*

Elektron skrev:
Handlar du utanför EU ska du betala tullavgifter även på gåvor om värdet överstiger 500:-
oops det hade jag missat. Men jag läste nyss att EU handel räknas som inrikeshandel och är inte är tullpliktigt. Upplys mig!

Senast ändrad:

Aldrig gjort förut fast jag beställt jättestora paket mm :)

Jaha? Det har inte med storleken att göra utan med värdet. Det är upp till dig om du vill chansa men det kan bli en rätt dyrköpt chansning.

wingil skrev:
Skulle den passa en skimmel? :)

Det är ju alltid trevligt om den passar hästens rygg också... :smirk:
Färgmässigt passar den nog en skimmel, ja.

de har mätt sadeln och jag hästen så vad vi vet ska den passa men man vet aldrig :p

¨Hon säger ju att om du köper utanför EU är det tullpliktigt! Dvs england ingen tull, usa tull.

ärligt så tycker jag inte att den var så fin, bossorna ser konstiga ut och det finns ingen mankfrihet alls...... färgen är för orange.... och vad är den där skruvan till för?
glädjedödare..... :p

Jag sprang på en likadan i ridsports affären igår som jag förälskade mig i!

Underbar att sitta i!
Jättesnygg färg även i verkligheten
Bra läder och bra pris

Därimot låg den åt helvete dåligt på min häst... Ska prova en vid bom

*vill att den ska passa*

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
394
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 092
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 279
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Stora canvasburar