Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Började precis som Luna10 vid fyra månaders ålder, på inrådan från BVC för att hen skulle sova bättre. Jo tjena hejsan Det hade absolut ingen inverkan på sömnen, den fortsatte vara jättedålig. Men hen tyckte det var kul med smakisarna, speciellt banangröten. Sen rullade det på rätt kvickt, när jag började jobba när hen var sju månader åt hen gröt mitt på morgonen, purémål till lunch och gröt igen på eftermiddagen.
WHO rekommenderar helamning i 6 månader så enligt dem bör inte smakportioner introduceras förrän då. I Sverige, på BVC, verkar det gälla att man kan börja så smått vid 4 månader.
Vi började vid 4 månader. Första månaden gav vi i princip bara potatis (blandat med bröstmjölk) o sen började vi med morotspuré, broccolipuré, fruktpuréer osv.
Nej säg inte så! Jag behöver ju sova.
Det är väl det att den gamla rekomendationen är att börja med smakisar från 4 månader, 6 månadersgränsen från WHO är väl ganska "ny" så den har kanske inte letat sig in i alla vrår bland BM o BVC...
Det är väl det att den gamla rekomendationen är att börja med smakisar från 4 månader, 6 månadersgränsen från WHO är väl ganska "ny" så den har kanske inte letat sig in i alla vrår bland BM o BVC...