Exile
Trådstartare
Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker egentligen? Så jag googlade lite istället och det var faktiskt ganska intressant, visar sig att mineralvatten smakar olika för olika personer, kanske lite som den där broccoli/koriander grejen, vem vet?Målgruppen är jag !
Jag tycker vanlig läsk är för söt. Smakar äckligt. Crush smakar bär/frukt och släcker törsten på riktigt. Som lagom svag saft!
Mineralvatten är ju bara vatten.
Här var ett kort radioinslag om saken: https://sverigesradio.se/artikel/6612700
Jag gillar inte mineralvatten. Olika märken smakar också olika men det drar alltid åt antingen salt eller surt för mig, absolut aldrig neutralt.
Läsk är intressant. Nu dricker jag bara lightläsk främst. Pepsi max är min favorit men dricker även 7-up free och trocadero zero, cola zero funkar. I princip all annat lightläsk tycker jag antingen blir för söt, eller om det är fruktsmak (främst apelsin) så kan det typ smaka lite kräk?
Fun light tycker jag vissa smaker är bättre och andra sämre, men jag blandar i princip alltid 1.10/11 istället för 1+9. Många blir för söta. Zeroh har jag provat tre olika smaker och tyckt alla varit vidrigt söta.
Kort och gott, verkar som alla uppfattar smaker rätt olika!