Småbarn och bröllop

Mitten

Trådstartare
Nu har sambon ääääntligen fått tummen ur och friat :banana: Och bröllopet kommer förmodligen vara nu i sensommar! Så nu gäller det att bli av med graviditetskilona, 15 stycken ska bort bort bort!!

Men - hur gör man med lillan? Vi kommer att ha bröllop med övernattning och sånt, och flera barn, men jag funderade på vår egen lilla fis, som kommer vara 1 år och 1-2 månader kanske. Jag vill ju ha henne med på cermonin, men det kanske bara är dumt att tro att hon skall kunna vara någon slags brudnäbb ... ? Än så länge kan hon ju bara krypa (9 mån) och en förutsättning är väl att hon kan gå iallafall :D. Men jag vill så gärna ha henne med därframme för kort och sånt. Ni som gift er med småttingar, hur har ni gjort?

Åh, vilket underbart litet problem att ha :D

Sv: Småbarn och bröllop

Åååh, grattis :banana::banana:

Kan ni inte ha någon med bröllopet som har hand om dottern? Om hon klarar då att gå med stöd kan den personen hålla henne i handen när hon går in och antingen stå där framme med henne i handen, famnen eller möjligen ha en stol så personen kan ha henne i knät. Jag har bara vart på ett bröllop och då var det inga småbarn med.
Min dotter går med stöd av oss vuxna. Dock går benen åt olika håll, men om det är om några månader så får ni träna med dottern :p

Grattis igen :bump::bump:

Senast ändrad av en moderator:

Grattis!

Min bästa vän ska också gifta sig till sommaren och deras lilla tjej kommer ungefär att vara 1 år då. Jag ska höra efter hur de har tänkt att lösa problemet och se vad bukefolket här har för idéer.

Grattis....

Jag och min man gifte oss i somras hemma i trädgården.
Då var Alice 4 månader, så hon var inte så delaktig. Men det var slagsmål om vem som skulle hålla henne. För oss var det självklart att min bror skulle hålla henne under cermonin. Vi ville i o f inte att hon skulle vara framme vid oss utan med dom andra i "Publiken". NU blev det ju så att hon sov sig igenom det hela.... vaknade av applåderna... :D

Ni kanske kan göra upp två planer, den ena där hon kan gå själv och den andra där någon är med som "stöd"person om hon inte går själv.

Ni bör väl ha någon som håller koll på henne ändå under själva cermonin, så hon inte kryper eller går iväg.

Jo, farmor kommer nog att vara lite Elinaansvarig, hon får sova inne hos farmor o farfar på natten också så att jag och sambon (fast då maken då :love:) får vara själva :angel:.
Vi skall vara ute under vigseln (om vädret tillåter) så krypa hoppas jag hon inte gör med gräsfläckar på fina klänningen :D.

Hm, hon kanske får vara i publiken ändå då ... för det blir ju lite skumt om någon liksom skall stå med därframme ... och jag vill helst inte hålla i sjövilda bebin när jag skall lyckas säga ja på rätt ställe, det känns komplicerat.

Det är så kul, mina första funderingar var vad HON skall ha på sig :D men nu har jag normal brudklänningångest, det känns bättre ;)

Hej! Min dotter var 1 år när vi gifte oss i sommras. Hon var brudnäbb och gick in i kyrkan med sin "pimpade" gåvagn, sen hade hon naturligtvis inte tålamod att stå still framme i kyrkan utan satt med mina syskon. När vi skulle gå ut gick hon så klart med :)

Var jättesöt och delaktig i själva brölloppet, precis som jag ville.

Ett par av mina kusiner dubbelbröllopade sig för några år sen (ganska många vid det här laget). Yngsta tjejjen vad nog kanske dryga året eller kanske närmare 2 då. De äldre kusinerna var nog dock 5-7 år eller så så de var brudtärnor allesammans. De något äldre fick hålla lilltjejjen i handen och styra upp henne när hon var på väg åt fel håll. :)
De var toksöta. :D

Har ni ingen lite äldre liten släkting ni kan hyra in som extra brudtärna/"barnvakt" under cermonin? Då kan ju denne styra lilltjejen mot lämplig person i publiken om det börjar gå överstyr. :)

Elin var 1,5 år när vi gifta oss och hon gick in med min syster som var tärna, sen tröttnade hon efter en stund att stå där framme och gick till mormor, sen traskade hon visst vidare till sina kusiner en stund för att sedan komma fram till oss igen, leka lite tittut med prästen och fotografen och när vi gick ut så bär syrran henne för då var Elin trött! :love: Syrran hade ansvar att hiva iväg dottern till min mamma eller till Elins faster om hon skulle störa allt för mycket men det gjorde hon aldrig.

Sen på kvällen när vi hade middag så satt Elin med sina kusiner, de var de enda "barnen" på festen av utrymmes skäl och när Elin började bli trött stoppades hon ner i vagnen och somnade där rätt omgående. Hon kom och satt hos mig en stund ibland men det var ju fullt av roliga människor som ville leka med henne! :D På natten så sov mamma, mammas särbo och syrran och hennes sambo hemma hos oss och tog hand om Elin medans vi sov på hotel och hade det skönt! :D

Hej! Min dotter var 1 år när vi gifte oss i sommras. Hon var brudnäbb och gick in i kyrkan med sin "pimpade" gåvagn, sen hade hon naturligtvis inte tålamod att stå still framme i kyrkan utan satt med mina syskon. När vi skulle gå ut gick hon så klart med :)

Var jättesöt och delaktig i själva brölloppet, precis som jag ville.

Åh det låter precis som jag vill ha det !!

Hm, min brorsdotter är 6 år, hon kanske vill vara brudnäbb med Elina och hålla ordning i ledet :idea:

När min syster gifte sig var hennes dotter 14 månader. Hon var inte brudnäbb vad jag kan minnas, men däremot bidrog till en hel del underhållning. :D Hon ville ju absolut inte sitta still på en bänk, kyrkan var alldeles för rolig! Bl.a. stod hon bakom min syster och svåger och härmade prästens rörelser när han stod med ryggen mot församlingen. :rofl: En annan kul grej var när hon hämtade altarpallen, ställde den bredvid prästen, satte sig på den och synade allt som prästen gjorde. :D Det var oerhört svårt att hålla sig från att tokskratta och det var många som satt och fnissade (inte heller brudparet kunde hålla masken). Men hon sa inte många ord eller gav några ljud från sig överhuvudtaget, vilket i sig var helt otroligt.

Så vet jag lilltjejjen var på kusinernas bröllop oxå, drog pappa i byxbenet och gömde sig i mammas klänning till hennes egna kusiners förtret när de lovat att hålla koll på henne. :D

Stort grattis! :bump:

Kan tyvärr inte komma med någon konkret på frågan, för jag har inte varit på några bröllop där det vart småbarn.

Vi kommer inte att ha tärnor (eller marsalker) :o

Vi skall hålla det litet, 30-35 pers på ett slott, ha vigseln ute i slottsträdgården. Så det finns ju iofs massa gräsmatta och rumla på om man som litet barn har tråkigt :idea:
Så det gör ju inte så mycket om hon 'stör' heller iofs ...

Rasmus sov under vår cermoni men vaknade när de var dags för tårta och bröllopsvals.

23316081.jpg

Oj, jag tror att skillanden är att tärnorna är kvinnliga motsvarigheten till marsalkarna och 'hör' till bruden, men brudnäbbar är söta barn som 'hör' till båda två :D Om du förstår vad jag försöker säga (fattar knappt själv)

Tärnan är oftast vuxen och är bland annat till för att hjälpa bruden så att allt flyter på som det ska. Näbbar är barn, antingen egna eller andras inlånade.

Grattis till frieriet och till stundande bröllop.

Vi hade med vår då 14 månaders son på bröllopet men så var det bara mannen, jag, två vittnen från ÖF och prästen och vaktmästaren.

Vi turades om att bära honom vid cermonin för han ville inte släppa oss. Sen åkte vi till värtahamnen och ut på 36 timmars kryssning. Det var störtmysigt. Jag ångrar absolut inte vårt enkla lilla bröllop och vad vi slapp att bjuda folk.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka