Sova på rasten på jobbet. Eller ta en promenad, ensam eller med en vän.
Lägga undan skärmar och lägga mig istället, även före kl 20. Det är ok att vara trött. Det är ok att istället vilja lyssna på musik i sängen. Det ör ok att inte vara tillgänglig hela tiden.
Självmassage, speciellt vaderna. Är jag stressad och har svårt att varva ner finns det massagetekniker även för det.
Hitta rätt hudkräm, med en avslappnande doft.
Yoga. Prioritera den, både tiden och kostnaden. För mig är det värt det att låsa fast varje måndag kväll. (Kan ju vara nåt annat för nån annan.) (Är en stor kostnad, men för mig har det varit viktigt att välja bort annat istället. Behöver ju inte vara yoga för alla, men jag tror att det är viktigt att tillåta sig själv göra någonting man mår bra av.)
Hålla kontakten med vänner. Samtal med en vän en gång i veckan gör skillnad. Kan även vara skriftligt, men att prata via telefon eller ansikte mot ansikte gör mer.
Äta rätt. Vad som är rätt kan ju vara individuellt, men t ex en proteinrik frukost gör resten av dagen mer hanterbar.
Andningsövningar på regelbunden rutin. Hitta de små situationerna i vardagen. T ex när jag lägger mig, när jag sätter mig i bilen, när jag har rast, när jag lagar mat eller nåt annat jag gör varje dag.
Jag har även skalat bort en hel del på sociala medier. Slutat följa konton jag bara blir stressad av, tagit bort vänner och kontakter som stressar mig. Man behöver inte följa alla. Vänskapen definieras inte (för mig) genom sociala medier. Jag har sedan tidigare tagit bort appar på telefonen och jag får nästan inga aviseringar från apparna jag har kvar.
Rensa. Väskan, bilen, kylskåpet, garderoben. Att ge mig tiden att få rensa och tvinga mig själv till att bara fokusera på just det just då kan göra resten av tankarna mer hanterbara.