Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har ni några exempel på små kallblodstravare som lyckats?
Vi har en 4 åring efter Bork Rigel - Pilmin, hon är liten ca 140 i mkh och har pga sin ringa storlek ej körts in.
Det fanns (finns?) en norsk hingst som mätte 142cm och hade bra prestationer, men han blev inte godkänd som avelshingst för att dom ansåg att han var förliten.
Jag har ett norskt sto som är 147.
Många av dom norska hästarna är små.
Nej, inte direkt...
Men lustigt nog så står det i katalogerna att dom flesta kring 148-150 även om dom ser ut att vara 145 i verkligheten...
Tur att det finns några resliga hingstar, bl a Spikeld och Järvsöfax, så att dom drar upp medeltalet.
I Norge så har Svenska ston blivit eftertraktade eftersom dom är lite större.
Min sambos Nordsvenska ponny är 144cm.
Och han sprang då in en del pengar mellan det att han var 2 och 5 år. Sedan så blev han ridhäst p.g.a. sitt trevliga sätt och välanpassade extriör. Han hade nog kunnat att fortsätta springa in pengar om man hade velat det. Steglängden är då inte liten.
Min hingst. Trollmax N. (kika på ATG) har lyckats bra i Norge, där han är född.
Här i sverige har han inte lyckats fullt lika bra men troligast körde de slut på honom i norge för han fick ringbandsopereras i sverige för nått år sen.
Men han har sprungit in lite över 400.000:-
Han är under ponnymått troligast (har fortfarande inte behagat mäta honom)
Det är den förening som borde haft fler medlemmar som vill vara aktiva och även göra alternativa saker med sina kbl.travare.
Jag upplever att många ifrågasätter varför man ska vara medlem och på diskussionsforumet framgår tydligt att det finns dom som tror att det är omöjligt att vara med i föreningen ifall man "bara" rider sin häst, vilket inte är sant, för läser man i deras tidning Kallblodstravaren så händer det till som tätt att Eva Jälmbrant eller nån annan har arrangerat olika saker för dessa kalla-ridtravare.
Det är helt upp till medlemmarna. Man kan påverka, bara man är konstruktiv och positiv och medlem, gnällspikar som inte ids gå med kryllar det av och dom gör inget konstruktivt.
Man kan ju göra något försök och då välja en stor hingst. Samtidigt tycker jag att de får mer problem om de är för stora, de blir så tunga. Min rimson är omkring 155 och lätt i kroppen som tur är.
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hästmänniskan
Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande.
Bytte stall i augusti, till...
Juridik & Ekonomi Nej, visst finns det olagliga hundar och katter..
Men jag svarade på:
Jag tolkade den formuleringen som att du inte var medveten om att...
Hundavel & Ras Och måste tillägga att om min formulering lät spydig så var det absolut inte så jag menade det. Utan en uppriktig undran ifall det finns...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.