Små hundar

Åhh! Vill också ha! Måååånga. Jag har två taxar som ska vara dvärg, men de är alldeles för stora. Den äldre är 46cm i bröstomfång och den yngre 47cm. Ganska stora killar med andra ord.

Funderar på att köpa en kanin nästa gång.(Då får jag kanske en dvärg. :-D)

Jag har snart! Har äntligen hittat en kennel jag tycker om så snart är jag stolt mops-ägare!! :love:

Jag drömmer om att skaffa en liten toypudel nästa år jag... skulle bara tillägga det. Pudlar är underbara (tänk vad fördommar jag hade innan jag blev med pudel) :D

ja alltså dom är ju hur underbara som helst :) jag har ju en dvärg, men vill gärna ha en liten toy också :) en svart blir det nog sånna fall :D det som är svårt är ju att uppfödarna inte direkt kan garantera att det blir toy, men jag ska kolla när min kompis mamma väntar ny kull (min pudel kommer därifrån, Snårets kennel i Boden)....

Dvärg är också bra, så länge dom är små och söta :love:
Tekla skulle eg. ha blivit dvärg, men hon stannade i växten ;)

hehe :P jag tror alla räknas som dvärg tills dom slutmäts, har fått för mig det.... :D BoBo är rätt stor, en kopia av sin mamma, hans pappa är däremot en toy :D
Men han är hur underbar som helst, men hade vart kul med en riktigt liten en. Vill gärna börja ställa ut och så... blir nog så att mina två hanhundar blir kastrater till hösten och nästa vovve en tik :)

Jag har 2 små Papillon-flickor. Har just fått ta bort en pga ålder. Men skaffade snabbt en ny. Nya pappisen hämtade jag i måndags. Jag är redan jättekär! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
961
Senast: ufot
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 449
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka