Små goldentöser ska INTE....

Skogstrollet

Trådstartare
...klänga upp i krubban i stallet och äta upp stor hästs betforranson!

För då skiter de som elefanter under natten och nästföljande dag.

:eek: :crazy:

Sv: Små goldentöser ska INTE....

:rofl: Golden, blir man förvånad? :angel:
Vi har ett lantställe där vi sätter potatis varje sommar. Varje höst när potatisen skulle upp satte hunden i sig så stor mängder rå potatis att hon blev svälld som en ballong och hade rännskita i två dagar efteråt.
Eftersom att hon aldrig lärde sig av sitt misstag fick vi sätta hundvakt medan potatisen skulle upp så att någon höll koll på att hon inte satte i sig enorma mängder.

Jo jag blev mycket förvånad över att hon inte var det minsta intresserad av sin kvällsmat igår. Men i morse förstod jag varför.... Det var fullt i kistan. :p

Rå potatis.... Exakt vad får en hund ut av att smälla i sig sådana saker...? Utöver rännskita. *skakar på huvudet*

Har nyligen också upptäckt att små goldentöser är bland det hungrigaste som finns...

Varför står inte det i några böcker???

Jag tror att det räknas som allmänt vetande att retrievers är matmonster. :D

Elionor skrev:
Jag tror att det räknas som allmänt vetande att retrievers är matmonster. :D

Labradorer har jag ju hört och sett att de ofta är matmonster. Min förra golden var inte speciellt matglad så jag blev nog förvånad när min nya kastar i sig mat och annat...

Det är alltid lika spännande att bända isär käkarna på jycken och se vad dagens fångst består av.

det finns fler...min rotta blev nyss lärt att man äter inte chokladmuffins som ngn kastat på gångvägen... aldrig sett henne tänka så fort.... in med allt imunnen och försökte svälja på en halv sekund innan hon kom på att det inte gick o då är det bättre att spotta än att matte ska in och gräva....

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 545
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 373
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar