SMÅ foderhinkar?

Kaki

Trådstartare
Har du tips på någon praktisk liten kraftfoderhink?
De där på 5-7liter känns så enorma när hästen får på sin höjd 4dl kraftfoder...

Men jag vill ändå ha fina och hållbara hinkar! Och inte typ grekisk yoghurt-burkar :p

Sv: SMÅ foderhinkar?

Dom va ju söta men väldigt plastiga och skulle förmodligen gå sönder snabbt.. Får jag välja vill jag ha typ "kalvspannsmaterial".

Kan du inte använda vanliga matlådor för människor?
Med tanke på att du ändå ger såpass lite kraftfoder

Har för mig att Hööks har små 5 litershinkar som är "mjuka" i plasten men ändå hållbara, kan dom ha varit blåa?! Har haft liknande från Börjes i mååååånga år. Aldrig spruckit trots att man slår dom mot kanten i boxen.

Matlådor med snäpplås runt om och rött lock. De är bra i storlek och har lock som sitter säkert om man väger upp fodergivorna i förväg. Finns i vanliga varuhus.

måste det vara hink?
Jag skulle köpa vanlig matlåda till människor.. finns i olika storlekar och färger =)

Men den är ju ändå 5l, alltså onödigt stor.

HannaZ, de va ju sjukt söta :D En apa och ett lejon kanske!

Men ska kolla på Ullared på måndag, och finns ingen perfekt hink kanske det finns bra matlådor som ni säger :)

Jag har de från Clas Ohlson och de är toppen. Hållbara och går att stapla.
De rymmer inte mer än 2 kg så ger du 0,5 så skulle jag säga att de passar fint.

Precis sådana som finns på gekås. Till min blir det lagom att röra ihop blöt och torr mat, han äter max 300 g + tillskott. Till unghästen får 1,6 kg preciiiiis plats när det blötläggs och som tur är inte behöver röras ihop :p

Ekohallen har små foderhinkar som jag använder till mina miniatyrer :) Tycker de är väldigt bra då de är i kraftig plast och inte smalnar av nertill.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 521
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Bapelsin
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 241
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit