små avkommor från Artist?

cusan

Trådstartare
Artist är ju en "pytte pålle". Har han större bakåt i leden eller bli avkommorna också modell mindre?

Sv: små avkommor från Artist?

Jag har inte jättekoll, men vad jag har hört har han fått både modell mindre och ngt större..

Han är E: Strauss som är 162 cm. Sedan har du Hertigen 165 cm och Utrillo 163 cm och Hartung 169 cm och Gaspari 163 cm samt Biarritz 160 cm.Stonas mankhöjd kan jag inte svara till.

Olika. Har sett flera avkommor över 165.

Vet flera duktiga tävlingsponnyer e.Artist 768, alla undan russtoet Smulan (kat B). Tror att de flesta har blivit D-ponnyer.
Hlsn Helena

Jag har sett flera normalstora avkommor till honom.

Lät betäcka mitt hbl-sto på 1,65 med honom, tyvärr resorberade hon, men jag var inte orolig för att få en pyttehäst!

har sett en avomma efter han och den var ca 158cm

Läste statistik på det för några år sen och enligt den låg avkommorna 1,5 cm över snittet vid 4 års ålder.

Sen är ju statistik inte alltid helt pålitligt, jag misstänker att de flesta ston han fått har varit av modell större, har man en liten märr väljer man ju inte en liten hingst i de flesta fall.

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Asko
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 019
Senast: Myrten
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka