P

pagent

Hoppas så många som möjligt fick njuta av sveriges bästa reinging ekigpage i helgen! Då SM i reining bland annat avgjordes! De var riktigt roligt att se så bra reining i Sverige!:)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sm

Jag var där några timmar på både fredagen och lördagen, och det var riktigt kul att se! Tyvärr så har jag ingen koll på hur det gick, vilka som vann osv. Men det kanske nån annan vet? Jag hoppas resultaten kommer ut snart (för de läggs väl ut på nätet?).
Jag hittade min drömhäst också! En liten mörkbrun häst som Oliver Salzmann red. Helt underbar! :love: Tyvärr uppfattade jag aldrig vad hästen hette...

Tyvärr uppfattade jag det hela som lite tråkigt och lite dåligt informerat. Att det gick klasser även i gamla ridhuset var nåt vi häll på att missa. Och det här med inga hundar på läktaren hade arrangörerna verkligen behövt gå ut med i förväg, eftersom det nu satt många hundar i bilarna istället.

Men jag fick med mig en fiiinfin keps hem, så jag ska väl inte gnälla.
Tyckte det bara var lite tråkigt upplägg och taskig information till publiken.

Kan det möjligen vara Hesa Smart Sailor som du såg? Han rids av Salzmann och ägs av en klubbkompis...

Ja, den hästen är det förmodligen! :) Är den svenskägd då alltså?

Till malumbub: Jag missade helt att det gick klasser i gamla ridhuset... :crazy:

Till malumbub: Jag missade helt att det gick klasser i gamla ridhuset... :crazy:

Du var nog inte ensam om det.
Dessutom var det inte kul att titta där, eftersom de inte hade nån speaker eller liknande alls. Domarbiträdet fick ropa i pleasure-klasserna vad ekipagen skulle göra och placeringarna såg man när rosetterna delades ut...

Det var ju lite trist förstås... Att det var så dålig information osv. Vilka klasser var det som gick därinne då? Jag trodde framridningen var där eftersom jag inte såg någon framridning utomhus...:confused:

Hmmm, på bilderna som är på WRG så ser hästen ljusare ut än vad jag minns honom. Har dock inte sett honom på ett tag.

Oliver kom 7:a med honom i Junior Reining och 1:a i Derbyt... Kanske kan hjälpa till om du vet när du såg Oliver :) (Info saxat från vår klubbsida, så jag hoppas de är korrekta):angel:

Vad menar du med tråkigt upplägg, nu blir jag nyfiken.

Och vad gäller klasser i gamla ridhuset det var inte planerat på förhand utan något som blev av nöden tvunget eftersom tävlingen blev mycket större än arrangören förväntat sig.
Därav den dåliga informationen.

Och när det gäller vilka klasser som gick i "lilla" så var det javisst, paint klasser och quarter pleasure, men även quarter Youth Reining liksom NRHA Youth Reiningen så det du säger om att det var "allt utom reining" är inte alls sant.:smirk:

Monke:)

Ja det är Sailor du menar. Förra sommaren var han ljusare. Han blev lite solblekt då. Fick gå ute i hage hela dagarna.

Vad menar du med tråkigt upplägg, nu blir jag nyfiken.

Och vad gäller klasser i gamla ridhuset det var inte planerat på förhand utan något som blev av nöden tvunget eftersom tävlingen blev mycket större än arrangören förväntat sig.
Därav den dåliga informationen.

Och när det gäller vilka klasser som gick i "lilla" så var det javisst, paint klasser och quarter pleasure, men även quarter Youth Reining liksom NRHA Youth Reiningen så det du säger om att det var "allt utom reining" är inte alls sant.:smirk:

Monke:)

Till oss sa de att allt förutom reiningen skulle gå där. Eftersom jag inte satt kvar hela dagen, så vet jag inte mer än det de sa till oss.

Tråkigt upplägg har jag inte skrivit nåt om. Jag skrev
Tyvärr uppfattade jag det hela som lite tråkigt och lite dåligt informerat.
och med det menade jag att det var en rätt seg stämning när jag var där och eftersom det var lite halvbra informerat om saker och ting (inte bara gamla ridhuset) så blev känslan tråkig. Kanske svårt att förklara, men det var min känsla.

Jag kan förstå att man väljer att dela upp klasserna på två ridhus med så långa dagar och hade det varit mer planerat (i förväg) så hade det nog informerats bättre, men nu blev det som det blev och fakta kvarstår; många missade att det pågick tävlingsklasser och inte framridning i gamla ridhuset, trots att speakern nog tog upp det. (Jag hörde en gång, men då hade vi redan fått reda på det från annat håll.)
Och eftersom det var ett nödbeslut så är det ju inte så lätt att skaffa fram ljud till båda ställena och :bow: till domarbiträdet som faktiskt försökte utropa gångarter så att alla hörde, men där hade nog "speakern" från frieserpremieringen gjort ett bättre jobb (men nu har ju inte hon nåt med det här alls att göra).

Ett tips till arrangörerna är att införskaffa en sån där väst med headset och högtalare som man kan se på t ex ridskolor. De kostar inte mycket och de funkar.
För det lär väl bli fler gånger som det behövs lite extra röstpipa i gamla ridhuset...eller?

Hej!! Undrar bara om ni pratar om hästen som Oliver red på quarter-em.
I såna fall håller jag med om att det är en underbar häst..

Jag kan hålla med. Jag var ute på en av miina första tävlingar i år, har ju inite hunnit så mågna som jag skulle ha velat. Var bara där en dag och det var lite avslaget. Trodde det skulle vara lite festligare när det var SM och allt. Men många fina hstar var det och rolig reining. Blev lite besviken då jag trodde jag skulle få se fler paintar, men man kan ju inte få allt. Ljungberg var grym.många bra reiningekipage övh.
Jackpot

Jag var där några timmar på både fredagen och lördagen, och det var riktigt kul att se! Tyvärr så har jag ingen koll på hur det gick, vilka som vann osv. Men det kanske nån annan vet? Jag hoppas resultaten kommer ut snart (för de läggs väl ut på nätet?).
Jag hittade min drömhäst också! En liten mörkbrun häst som Oliver Salzmann red. Helt underbar! :love: Tyvärr uppfattade jag aldrig vad hästen hette...

Hej!! Är ny på buke och sitter och läser gamla trådar.
Gissa om jag blir glad när jag ser att det är min lilla häst du beskriver.
jag kan bara hålla med om att han är underbar. Jag köpte honom och fick hem honom våren 2006 och blev gravid strax efter. därför var han vid O igen hela 2007. Han är nu hemma igen och ska förhoppningsvis
dyka upp på tävlingsarenorna under våren!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det var många debutanter i lagen när lag-SM i miunted games avgjordes under sista helgen i spetember. – Vi har väldigt bra samspel...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen vann Idamaria Johansson Folksam SM i Working Equitation och sitter kvar på tronen som bäst i Sverige, för tredje året i rad. –...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Gunnar
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 668
Senast: Enya
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka