SM eller VM el ngt i September

Sv: SM eller VM el ngt i September

*frågar ut i luften*

Är det någon som har koll på om det kommer många kosse-ryttare??

Stackars dom andra... :angel: Har nästan bestämt mig, som jag sa till morsan så vore det kul att vara på en tävling där man slipper göra nåt utan bara kan gå runt och glassa.... :angel: :devil:

/Carina :eek:

Det räcker nog med en Holmgren som hejar på dom, kan bli chockskadade annars.... :angel: :p

Jag åker i morgon lördag,,,,,,måste kolla in roping klasserna :D

Hmmm,....söndagen är ju också intressant med Barrelracen och Polebending,,,,det kanske blir då också....

Jag har en blå jacka på mig som det står Stall Skräddaregården på om ni är intresserade att hälsa :D :D

reykurboy skrev:
*frågar ut i luften*

Är det någon som har koll på om det kommer många kosse-ryttare??

Har hört att det är många anmälda till working cowhorse i alla fall!

Lycko er som får fara dit och kika!!

Tihi... nu måste ja ju kolla om ja ser dig! :) Ska precis gå in i dushen, sen ut med pållarna å sen bär det iväg! :bump:

Jag var igår på tävlingen på Grevagården o det var ASBALLT! jag har aldrig varit på en sådan tävling innan! alltså, de sista klasserna med dummy roping eller vad det heter var jätteskoj att titta på! :banana:

Ni som var där:

Det var en man som tävlade i dummyroping klassen med minst 4 hästar, han var jättesmidig och kom 4:a, 2:a och 1:a. han måste väl varit amerikan?? han såg inte svensk ut alls, o dessutom så låg han ju nästan på en annan nivå än alla de andra ryttarna, han var stensäker! utom på nästa gren,(dummy stoping, tror jag) som han ibland missade på, men han blev placerad med en häst i alla fall.

working cowhorse var ju oxå jättekul att se på! Sånt ser man ju aldrig annars! jag vill oxå rida western!!! :bump: :bump:

Killen du undrar över heter Tommy Arvidsson......
Han är väldigt duktig och det är få som kan slå honom.
Han kommer härifrån Sverige.....
Han hade tre hästar med,,,,han brukar ha det.

Dummy stoppingen gick inte så bra tyvärr. Det berodde nog på hans skadade ben.....
Ropingen tog nog mycket....

Han var ialla fall jätteglad över segern.

Hur gick det???? Såg du mig?
Jag var där från 11.00 tills sista klassen......

Det var inte så många starter i working cowhorse men väl så duktiga.
Tyvärr red inte Per Larsson sin häst pga. skada strax innan,,,det var synd.

Måste säga att det var hög klass på reining ekipagen.
Det var många som var riktigt duktiga och det var väldigt roligt att se på.

är mest intresserad av trailen, verstilate horse och cutting, om det är någon som har dte i huvudet???

Ja visst är Tommy duktig! Hela hans klubb höll tummarna :banana: (WRG) I stoppingen vann även där en WRG'are, Mattias.

Såg ni WA finalen? Den vanns oxå av vårat lag :bump: :rofl:
Grymt synd att jag inte kunde vara där och hejja fram dem, men är det begravning så är det, och det gick juh kanon för våra WRG'are på fastlandet ändå.

Efter att ha jämfört startlistan med mitt (hopplösa! :o ) minne nu när jag NYSS kommit hem från en supercool helg så kan jag tyvärr inte bidra med så mycket i resultatväg av det du frågar om utom att jag känner mig hyfsat säker på att cuttingen vanns av Styrbjörn Persson, men jag minns inte med vilken häst (han startade tre och ska jag gissa så säger jag Pablo Quixote)?

Var i Nora på lördag förmiddag för att Kora min hund, så vi hann inte fram i tid till Reiningen, eller som min pojkvän säger: "det där dressyriga tjafset va?" :angel:

Här är iaf några resultat jag vet:
Team Penningen vanns av Two - W:
Bo Ramberg - Great Grand Dash
Charlie Blomqvist - Coco Skunk
(sen stod det Jason Patterson i programmet, men speakern sa Kent???)
????? ?????? - Charie (hette iaf HÄSTEN!)
3 kossor i fållan på första och 2 på andra. Sååå bra! :bow:

2a: Team Wildhorses: J-E. Pettersson, J. Svensson, A. Svensson
3a: Nötknäckarna: J. Hansson, H. Harpsöe, Å. Lundberg

Både Polebending och Barrel Racing vanns av:
Birgitta Freter - Kings Karraz

Dummy Roping blev Tommy Arvidsson Show all the way.
Dummy Stopping minns jag inte vem som vann?

Ronny Åman tog en medalj i Western Cowhorse, men jag minns varken valör eller om det var någon annan som vann och i så fall vem?

Det är de resultaten jag kommer ihåg.

/JES

Senast ändrad:

Ronny /Lancer O´Lena tog silver i WORKING cowhorse, inget annat, Staffan Nielsen vann guldet. Och du har helt rätt om Cuttingen, Styrbjörn vann med sin otroliga Pablo Quixote.

Kent Malmevik var med i det vinnande teampenning laget
i stället.

Nej, tyvärr... :( Jag kollade allt efter jackan, men icke då! Du kanske såg mig, värmlänning som pratade hela tiden och skrek nog mest av alla när ja hejade på Marie och maxen i PB och BR... :D

Mina öron håller fortfarande på att hämta sig från chocken........ :angel:

Jag var inte där igår, söndag, för jag blev sjuk efter lördagens kyla.

Men hela lördagen var jag där fast vi stod mycket på de över läktarna på kortsidan då vi tog kort och filmade åt en ryttare som var med.

Liknande trådar

Western Har sett liknande tidigare trådar men har inte riktigt fått svar på mina frågor. Har under en längre tid varit sugen på att prova...
Svar
5
· Visningar
1 429
Senast: Jagoda
·
Western Hej hej. Vi har precis lagt handpenning på ett underbart litet varmblodsstosom mannen min ska luffa runt i skogen med. Han är...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: 4BarsRR
·
IT & mobiler Hejsan. Har fått min layout ändrat på Fb. Inte på min profilsida utan på startsidan där jag ser alla mina vänners inlägg. Borta är...
Svar
0
· Visningar
837
Western Hej! Vet inte om det finns ngn sån här tråd eller om jag satte tråden på helt fel ställe.. Men men. Det är i alla fall såhär att jag...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Elanor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka