Sv: SM 21-22 oktober på Axvalla!!!
Sök på SM i Westernridning så kommer det upp som evenemang där finns resultat.
Sök på SM i Westernridning så kommer det upp som evenemang där finns resultat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaså, blir dom inte disscud?? Why am I not surprised, som tävling likna det mer klubb tränings nivo, SM? är det den bäste som finns då ligger Western Sweden risig till.
Rolig att träffa gammle bekant.
Strängt taget var det ju i praktiken en i det närmaste privat tillställning, i meningen att det knappt var någon publik som inte var familj eller nära vän till någon deltagare. Jag+fru var bland ett fåtal, åtminstone som vi kunde se, som såg både lördagens och söndagens tävlingar som helt "utomstående" publik.kändes som man kom in och störde på någon privat tillställning.
Jag håller med om att det absolut skulle kunna ha varit utförligare skyltat... men samtidigt, hur svårt kan det vara? Det finns 1 ridhus vid travbanan, och omedelbart utanför det finns 1 stor parkeringsyta, varken ridhuset eller parkeringen går egentligen att missa. Ridhuset har stora och små dörrar, och de små var ämnade för publik. Är man osäker så är det ju bara att fråga någon, jag tycker inte att just den biten var en big deal. Betydligt viktigare isf att sekretariat och resultathantering funkar 100%, IMHO.Av mina kompisar som kom och skulle komma fick jag också höra att dom hade väldigt svårt att veta vars man kunde parkera och vars man egentligen skulle gå in som publik.
Jag hade gärna ställt upp som funktionär, hjälpreda, allt-i-allo om någon hade sagt att det fanns ett behov. Men vem kontaktar man? På WRAS hemsida står inte mycket.
Westernsverige är litet, men det är inte alltid så lätt att komma in heller. Många gånger har jag känt mig som en "inkräktare" mer eller mindre, för någon som mig som inte är så vansinnigt social är det svårt att få kontakt med folk och komma in i verksamheten.
Det var dåligt skyltat, inte bara för publik, utan även för de tävlande. Att det förekom en del dåliga/feldömda ritter kan dock bara läggas på domarna.
När WRAS skötte HELA arrangemanget fanns ju även krav på prestation för att kvala till SM, vilket nu har försvunnit, vilket jag personligen tycker är beklagligt, men det är enbart min åsikt, liksom resten av inlägget...