Slutmätning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

Venka

Jag ska slutmäta min d-ponny som redan är cippmärkt och undrar hur går det till. Vilka ska vara med när man slutmäter? Hur mycket kostar det? Var kan man göra det och vilka ska man kontakta för att göra en slutmätning? När får man tävla efter att man har gjort en slutmätning?
Har försökt att leta runt efter information men hittar bara en lista på olika mätmän. :confused:

Jag är mycket tacksam för svar.
MVH/astrid

Sv: Slutmätning?

Det finns en flik på ridsport.se som heter mätreglememte, där står allt. Annars är det så att du ska ha två mätmän och en veterinär för att slutmäta din ponny. Mätmännen brukar kosta ett par hundra, beroende på hur långt det är att köra, veterinären är så olika så det vågar jag inte ens säga. Vi betalade 150 kr, det var en pensionerad vet. Ibland kan man åka till någon central mätning, men det brukar vara i början av året, annars mäter man hemma. Hör med ditt distirkt. Annars är det bara att försöka få ihop tiderna med alla! Tävla kan du göra så fort du har mätintyget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Freazer
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 036
Senast: corzette
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka