Slutet på året utmaning!

Hur gååååår det?

Ett par kvällar har jag kommit på att jag glömt det så har fått göra dubbelt dagen efter.
Försöker nu se till så att jag gör det på morgonen innan frukost istället.
Dag 25 vilket betyder att 250 armhävningar har gjorts!
:banana::banana::banana:

Jag kan uppdatera med att jag fortsatt med min yoga, ca 30-45 min om dagen. Oavsett hur lite energi jag haft.
Utöver det har jag promenerat mera.

Mitt målande har gått åt skogen. Jag är nog lite rädd för att börja, perfektionist som jag är. Men jag har i alla fall ägnat mig åt annat kreativt; bakning.

Min läsning har tyvärr stannat upp. Nu när jag skrev detta drog jag mig till minnes att jag faktiskt håller på att läsa en bra bok, så kanske kan få till lite läsning idag.

Jag har slutat dricka läsk och juice. Jag dricker mer vatten, te och smoothies. Jag försöker välja hälsosamma mellanmål, typ chiapudding (eller smaksatta grodägg, som jag brukar kalla det), overnight oats, gröt, osv.

Det går ändå åt rätt håll, lite i taget p.g.a. låg energi.

Jag kan uppdatera med att jag fortsatt med min yoga, ca 30-45 min om dagen. Oavsett hur lite energi jag haft.
Utöver det har jag promenerat mera.

Mitt målande har gått åt skogen. Jag är nog lite rädd för att börja, perfektionist som jag är. Men jag har i alla fall ägnat mig åt annat kreativt; bakning.

Min läsning har tyvärr stannat upp. Nu när jag skrev detta drog jag mig till minnes att jag faktiskt håller på att läsa en bra bok, så kanske kan få till lite läsning idag.

Jag har slutat dricka läsk och juice. Jag dricker mer vatten, te och smoothies. Jag försöker välja hälsosamma mellanmål, typ chiapudding (eller smaksatta grodägg, som jag brukar kalla det), overnight oats, gröt, osv.

Det går ändå åt rätt håll, lite i taget p.g.a. låg energi.
Jag tycker du har gjort en hel del?

Tycker att du ska vara snällare mot dig själv!

Visst är du utbränd/ deprimerad? Att yoga var dag och promenera en hel del är inte fy skam, särskilt inte om du inte har mycket energi.
Jag tror nog att målning kommer när du mår bättre och har mer ork.
Glöm inte att både hjärnan och kroppen behöver vila mellan varven.

Jag tycker du har gjort en hel del?

Tycker att du ska vara snällare mot dig själv!

Visst är du utbränd/ deprimerad? Att yoga var dag och promenera en hel del är inte fy skam, särskilt inte om du inte har mycket energi.
Jag tror nog att målning kommer när du mår bättre och har mer ork.
Glöm inte att både hjärnan och kroppen behöver vila mellan varven.
Jag har delat upp mina göromål i vill/behöver. Och utifrån det har jag väl gjort en del av det jag behöver göra, inte lika mycket som jag vill och tycker är roligt. Det är det som stör mig :p

Men ja, jag har varit nära på att bli utbränd och kämpar dagligen mot trötthet och att gå in i väggen ”på riktigt”.

Kämpar på med mitt. Nådde veckans träningsmål igår och vad förvånad jag blev när jag plötsligt blev sugen på att lyfta tyngre! Kanske inte läge just nu bara när lillen är beräknad till januari(ish). Men absolut efter förlossningsrehaben.

Efter en bra träningsvecka förra veckan kom en sämre nu. Gick precis i mål! Från att förra veckan ha varit sugen på att lyfta tyngre avslutades denna veckan med att knappt orka med det sista passet ikväll. Vet inte om det är någon sjukdom på gång eller om det helt enkelt är magen som börjar ta emot.

Veckan som kommer bjuder tydligen på plusgrader och regn, så i bästa fall kan jag ge mig ut på en mtb-tur. Det blir garanterat inget actionfyllt äventyr, men skönt att komma ut efter några veckor med minusgrader och halka.

Hur går det för er? Nu vi snart i mål!

Checkade av veckomålet precis. Avslutade med en gammal goding: sally-up-challange med squats, gick förvånansvärt bra.

Fick också min efterlängtade mtb-tur i veckan (blev lite upp och ned på grusväg).

Bifogade filer

• 20221221_144535.webp
    20221221_144535.webp
    179,9 KB · Visningar: 10
Jag har tappat det lite, men är ju faktiskt inte omöjligt att få till de tre sista yogapassen nästa vecka.
Men kommer nog inte resa mig ur soffan och göra ett idag...

Senast ändrad:
Jag har också tappat det lite, men ska fortsätta kämpa med mina kost-/motions-/sömnvanor efter året med. Det kommer kanske ytterligare en utmaningstråd då.

I övrigt har jag julledigt och har därför fått tid till att läsa och rita/måla, så det har jag ägnat min tid åt senaste dagarna.

Jag har också tappat det lite, men ska fortsätta kämpa med mina kost-/motions-/sömnvanor efter året med. Det kommer kanske ytterligare en utmaningstråd då.

I övrigt har jag julledigt och har därför fått tid till att läsa och rita/måla, så det har jag ägnat min tid åt senaste dagarna.
Jag har också tyckt det varit kämpigt med armhävningar och situps hela månaden. Blir att jag gör dem var tredje dag och gör istället 2x15 eller 3x10. Betydligt jobbigare än att göra dem där tio. :p Men det blir gjort så jag är ändå nöjd.
På lördag kommer jag ha gjort 500 st. Sjukt ändå!
Vägrar tro att det inte kommer ha en positiv effekt, tycker jag har fått bättre hållning på dessa dagarna. 🙂

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 175
Senast: zassoo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 788
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar