Slutet på året utmaning!

Pilot

Trådstartare
Om man räknar med idag så är det 48 dagar kvar på året. Perfekt för att göra en ny vana!
(Jag gillade 90 dagars tråden vi hade i början av året.)

Själv hade jag tänkt göra 10 armhävningar och 10 situps om dagen för att få ihop 500 av var innan året är slut.
Jag började igår så de sista 5 dagarna tänkt jag göra 2 extra.
Beroende på hur ens dagsform känns så går det ju att göra på knä, tå eller mot en vägg.

Jag hade tyckt det var kul om någon ville hänga med så att vi kan peppa varandra!
Har man en egen utmaning/ vana man vill få in innan året är slut så är denna tråden perfekt för det med. :)

Om man räknar med idag så är det 48 dagar kvar på året. Perfekt för att göra en ny vana!

Själv hade jag tänkt göra 10 armhävningar och 10 situps om dagen för att få ihop 500 av var innan året är slut.
Beroende på hur ens dagsform känns så går det ju att göra på knä, tå eller mot en vägg.

Jag hade tyckt det var kul om någon ville hänga med så att vi kan peppa varandra!
Har man en egen utmaning/ vana man vill få in innan året är slut så är denna tråden perfekt för det med. :)

Jag började nyligen med att läsa en bok i veckan. Har gått två veckor och jag har läst tre böcker, så det går helt okej. :)

Kul idé! :)
Jag har flera gånger tänkt att börja läsa böcker kvällstid, som ett nyttigare komplement till det ständiga scrollandet på mobilen när man går och lägger sig, men ännu inte kommit till skott. Det får det bli ändring på nu! Fem sidor om dagen. Det är inte mycket, men det är en början, och så kan jag välja mellan att fortsätta läsa eller plocka upp telefonen efter de där fem sidorna om det kliar för mycket i fingrarna.

(Och det blir förstås en till 90-dagarstråd framöver när vi börjar närma oss årsskiftet. :D)

Jag måste sluta dricka läsk, och äta bättre. Inte välja onyttiga val för en snabb kick när jag är trött. Inte köpa godis eller kakor. Mörk choklad går bra i lagom mängder dock. I övrigt vill jag få in en vana för att dricka shakes/smoothies till mellanmål.

Vad gäller träning vill jag få in en vana med yoga 1-2 ggr/veckan och träning med pilates-/medicinboll 1-3 ggr/vecka. Och hoppa hopprep 1ggr veckan.

Vill också läsa ett kapitel på en bok per dag. Och så vill jag måla/teckna en gång i veckan.

Det får duga för stunden. Jag börjar i myrsteg, men allt är bättre än inget :)

Jag hade dom utmaning i början av året att få ihop 100 träningspass. Jag kommer inte uppnå målet, men skyller på att jag var sjuk med halsont i 3-4 månader(!). Det föll helt enkelt bort för mycket tid. Men jag är igång igen och får sätta ett mål med 65 pass innan årsskiftet istället. :)

Kul idé! :)
Jag har flera gånger tänkt att börja läsa böcker kvällstid, som ett nyttigare komplement till det ständiga scrollandet på mobilen när man går och lägger sig, men ännu inte kommit till skott. Det får det bli ändring på nu! Fem sidor om dagen. Det är inte mycket, men det är en början, och så kan jag välja mellan att fortsätta läsa eller plocka upp telefonen efter de där fem sidorna om det kliar för mycket i fingrarna.

(Och det blir förstås en till 90-dagarstråd framöver när vi börjar närma oss årsskiftet. :D)
Vad bra!
Jag tänkte lägga till efter nyår att börja meditera (igen) en liten stund var morgonen innan jag stiger upp eller på kvällen innan sovdags.

Jag måste sluta dricka läsk, och äta bättre. Inte välja onyttiga val för en snabb kick när jag är trött. Inte köpa godis eller kakor. Mörk choklad går bra i lagom mängder dock. I övrigt vill jag få in en vana för att dricka shakes/smoothies till mellanmål.

Vad gäller träning vill jag få in en vana med yoga 1-2 ggr/veckan och träning med pilates-/medicinboll 1-3 ggr/vecka. Och hoppa hopprep 1ggr veckan.

Vill också läsa ett kapitel på en bok per dag. Och så vill jag måla/teckna en gång i veckan.

Jag tycker det låter som väldigt många mål, så jag tror också att det är bättre du börjar med myrsteg, sagt sådär i all välmening. :)

Det lät som himla många saker att dra igång på en gång.
Kanske välja ut en sak att försöka med de sista 48 dagarna av det här året?

Det lät som himla många saker att dra igång på en gång.
Kanske välja ut en sak att försöka med de sista 48 dagarna av det här året?
Jag har redan börjat med vissa saker, så det där är väl mer en fortsättning sas. Men annars kan ni få se mitt inlägg som att det är slutmålet och jag börjar i myrsteg med det som mål, eller nåt.

Jag ska äntligen börja med viktväktarna igen, från idag egentligen, men det blir lite halvdant för det finns lite saker som inte går i hand med det hemma, så de får ta slut först, vilket bör ske imorgon eller onsdag.
Jag tänker dock ha flera "fridagar" som kanske tom överstiger veckopoints. första redan till 1a advent när det är horse show, sen på makens 40årsdag, och sen troligen julafton :angel1:

Jag har redan börjat med vissa saker, så det där är väl mer en fortsättning sas. Men annars kan ni få se mitt inlägg som att det är slutmålet och jag börjar i myrsteg med det som mål, eller nåt.
Låter bra, blev lite rädd att du skulle dra igång med än du mäktade med på en gång.
Jag har också fler saker, men det jag tar nu känns viktigast så jag startar så.

Jag vill fortsätta med att varje vecka nå mitt träningsmål som är minst 2 timmar och 30 minuter (trots att det blir tyngre och tyngre med gravidmagen). Är i vecka 31 nu och hoppas kunna träna enligt målet fram till förlossningen, men vem vet? Fram till årsskiftet känns ändå som ett rimligt delmål.

Jag har gjort min dagens, det märktes att musklerna var lite mer på noterna idag än vad de var igår. :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 175
Senast: zassoo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 788
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar