Slutade i katastrof

C

Candlegirl

Dagens pass slutade i katastof, men tänkte visa bilder på den sista (?) körningen med henne..
Jag som tar korten.
Kommentera gärna, men var snälla.
10151335.jpg

10151337.jpg

10151334.jpg
10151420.jpg

Sv: Slutade i katastrof

Söt pålla:)

Men varför slutade dagens pass i katastrof??:p

blev åxå nyfiken på va som hänt.. bilderna ser ju inge katastrofala ut. ser lugn å fin ut.
Annat än när man kör ut med min galning.

:eek: Hon är väldigt rädd/osäker på saker som rör sig, låter o så, spec vagnar som är så nära henne. Gick med nöd o näpe att komma ut smärtfritt från stallet. Hon ska aldrig vända på hela sig när hon ska titta, funkar inte med vagn..
Hon lätta lite med frambena tom när vi kommit ut ur stallet.:eek:
Hon kördes av min stallvärd, ngt spänd i början, men sen hur trevlig som helst, gick avslappat i slutet, syns på en av bilderna.
Han skrittar upp mot stallet, hoppar av sulkyn o jag står där framme o håller henne. Han tar bort ena skakeln o ska precis gå över till andra sidan när hästen får spel o springer på volt på stallplan med oss hängades i huvudlaget för att få stopp på henne. Detta lyckades inget vidare o han fick in henne i stallet. Där springer hon rätt in med sulkyn o in i en box:eek: :crazy:
Sen står hon där o småäter lite i krubban, helt oskadd o lugn med skaklarna rätt in genom boxöppningen. Selar av, drar ut sulkyn o hästen flyttas till sin box. Tar av träns, skydd etc o hästen står där stencool, kliar sig mot min hand:eek:
Men just att hon är så rädd att hakas på o av o att ens tänka tanken att vända sig med en vagn bakefter...:crazy: Och när den rullar igång, vet hon inte vad det e. Vill tillägga att hon är körd förut, men inte regelbundet o aldrig gjort ngt sånt här. Jag spände för ensam i söndags o hann bara sätta fast ena förns hon skulle vända sig o titta o sen bar det iväg. Ingen skada skedd med henne o vagnen åkte av, hon va superlugn att hämta o sprang inte alls långt o jag tömkörde direkt efter utan problem.
Innan har jag både gått med henne med vagn o kon körts av mig/stallvärden för 2 veckor sen.
Så nu är både min rockard paj (på lagning) o stallvärdens sulky.. känns jättedåligt. :cry:
Så jag ska nog satsa mer på ridning än på körning eftersom jag oftast e ensam i stallet när jag löshoppar, rider, longerar, tömkör etc. Har svårt att få hjälp på plats:bow: :cool:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 586
Senast: Derivata
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
761
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025