Sluta tugga/äta på sten!

B

Brummselisa

Hur får jag min "nyköpta" hund (border collie/groendal) att sluta tugga och äta på stenar? Har aldrig haft hund som gjort det :confused:så hjälp mig:bow:

Sv: Sluta tugga/äta på sten!

Hur får jag min "nyköpta" hund (border collie/groendal) att sluta tugga och äta på stenar? Har aldrig haft hund som gjort det :confused:så hjälp mig:bow:

Gör så att du går ut med hunden , välj ut en sten. Lägg stenen framför honom/henne och när hon ska ta det korrigerar du henne/honom. Forstätt till beteendet har brutits. Likadant om du är ute och går och hunden plötsligt tar en sten, korrigera. Men du ska korrigera när hunden tar stenen. Sedan kan du se om hunden hellre vill ha något annat. ex en boll. Men var försikig så att den inte bli bollfixerad.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 604
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 875
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka