Sluta klia?

fjutten

Trådstartare
Min foderhäst har dille på att klia frampå halsen. Det har inte gått hål, men rätt mkt hår är borta..

Det började ett litet tag efter första knotten & myggen, men trots att jag smörjer in med fyra ess-salva & flugmedel så slutar han inte klia sig.

Ska testa ett nytt, helt naturligt flugmedel nu i veckan, även prova att tvätta av med lactacydtvål & fortsätta smörja med fyra ess.

Finns det något annat man kan ha på så att det slutar klia? Det är ju inte insekterna i sig som är problemet nu utan det är ju klådan.. :crazy:
 
Sv: Sluta klia?

du kan ju prova med AVS 14, ska själv köpa det..:) ..eller silverlotion (har jag hört ska va bra men jag har aldrig testat själv).
 
Sv: Sluta klia?

AVS-14 kan du köpa på granngården,
eller börjes tex.

silverlotion har jag tyvärr inte sett i någon affär men det går att beställa här: http://www.isbiten.com/hastvard.html

men du kan ju kolla upp ifall det finns i någon affär nära dej.
 
Sv: Sluta klia?

Tack så mycket! :)

Hittade silverlotionen på en annan hemsida, den fanns på en butik som ligger här i närheten.
Ska helt klart prova någon av dina förslag:)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård (risk för långt inlägg) Hej alla ni som har eksemhästar eller tips om sådana! Jag har en svensk halvblodsvalack på 4 år, han är...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 578
Senast: Jaag
·
Hundhälsa Ny hund, frisk hund och välmeriterade föräldrar. Allting kändes så bra och vi fäste oss vid honom ögonblickligen. Vi tog med honom hem...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 374
Senast: lady_vip
·
T
Hästvård Mina två hästar går på bete sedan slutet av maj. De har klarat sig ganska bra från myggor/knott hittills, men för någon vecka sedan...
Svar
8
· Visningar
1 845
Senast: Breccia_
·
Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 432
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp