sluta äta???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nettanbabe
  • Startdatum Startdatum
N

nettanbabe

min pålle ska snart ha föl och har gått över tiden nu i två dagar..slutar dem äta när det är dags..hon har fått frukost i hagen men står inte o äter åt bara några tuggor....

Ston kan i bland ha lite mindre aptit när det närmar sig fölning, kan vara att fölet tar så stor plats att de inte får ner speciellt mycket.

möjligt att det kanske är förvärkar hon åt ju lite sen sluta hon sen efter nån timme åt hon igen..höet e slut nu iallafall så man kan väl hoppas att det kommer en sötis inatt eller snart iallafall..

Mitt sto åt oxå lite dåligt innan hon skulle föla, men hon åt så där i ett par veckor. Hon åt några minuter och sen gick hon längre bort i hagen och "vilade"... Så det är nog ganska vanligt att de gör så när de är högdräktiga, finns ju inte lika mycket plats och stoppa maten i längre! Lycka till med fölningen...

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
455
Senast: Sel
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 109
Senast: Tilly_85
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år...
2
Svar
25
· Visningar
3 758
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar