Sv: Sluta amma.
Hej och tack för ditt svar!
Nej, jag måste ju inte säga nåt, men jag har jag svårt att ljuga (och undanhålla sanningen blir ju nästan samma sak) och jag vet att de kommer fråga när jag ska dit igen om en vecka, just eftersom jag sagt att det här är ett problem.
Hennes förslag var att utesluta mejeriprodukter helt och sen som sagt, återbesök och prata om hur det gått. Skrikig och gnällig har han varit hela tiden, så vi diskuterar ju alltid det, hur det funkar med amning, sömn osv.
Jag vill inte sluta utan att få bekräftat att det faktiskt blir en STOR skillnad med bara tillägg. Så när han har fått tillägg har jag pumpat ur, för att hålla igång produktionen. Inatt, när det hade gått ett dygn med bara tillägg, blev han gnällig och hade ont i magen. Försökte vagga och greja, men var så trött efter bara 2 timmars sömn att jag till sist gav Alvedon och ammade. Han åt inte så han var inte hungrig, bara snuttade och sen somnade upprätt stödd av kuddar.
Jag är kluven till om jag vill sluta eller inte. Dels känner jag att jag har så extremt låg stresströskel att jag inte pallar med så mycket skrik (som jag inte kan avhjälpa genom att göra nåt, för det är det som frustrerar mest), och jag mår helt enkelt inte bra och är inte en bra mamma när det har varit som värst. Det är så fantastiskt skönt och energigivande när han är tillfreds! Och han verkar klart mer tillfreds med tillägg, men jag undrar om det inte bara är för att han blir mer mätt, dvs allt det här med magontet kommer komma oavsett. Han sover ju längre och djupare, men ont (om än inte lika mkt) fick han ju ändå. Tillägg kan han ju i alla fall äta utan att verka som att han får ont i magen av DET, så känslig för komjölk tror jag INTE han är, snarare känslig mage allmänt, för kryddor och stark mat.
BVC vill ju snarare att jag ska begränsa ätandet, men det känns inte som att han får för mycket, snarare tvärtom kvällstid om jag bara ammar. Sen struntar jag i att han gått upp så mycket och ligger över kurvan, han kanske behöver ÄNNU mer mat
?
Dessutom skulle jag kanske behöva min medicin (speciellt när jag är såhär stressad), som jag inte får äta när jag ammar. Sist vi pratade om det tyckte läkaren att jag skulle försöka härda ut 2 månader till, men sen dess har det blivit värre.
MEN, å andra sidan vill jag att min son ska ha bästa möjliga förutsättningar, plus det självklara - att det är bra mycket smidigare att amma.
Har ingen sjal och inga pengar att köpa en, men däremot en bärsele(BabyBjörn-kopia) som jag inte fattar hur man använder. Tror inte den har nåt stöd för huvudet... I alla fall fattar inte jag hur den kan användas på en sån här liten, som inte orkar hålla huvudet själv hela tiden.
/Jossan