sluta amma på natten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

sushi

När slutade ni amma på natten? Min son blev 3 månader i förrgår och har sista nätterna sovit 8 timmar i sträck utan att vakna för amning. Ajaj för mig när jag vaknat med stenhårda bollar där brösten brukar vara. Vänjer sig mjölkproduktionen att ligga lågt under natten och högt under dagen eller är det risk att den börjar minska även på dagen? Har nu pumpat ur det värsta då jag vaknat
 
Sv: sluta amma på natten?

Min son började sova hela nätter när han var drygt två månader. Mina bröst reagerade precis som dina. Jag försökte till och med väcka bebisen, men han ville bara sova. I några nätter gick jag upp och pumpade ur lite för hand. Bara så jag skulle kunna somna om igen. Men efter några dagar hade brösten vant sig och blev inte lika spända på natten.

Jag hade gott om mjölk på dagarna, så produktionen anpassade sig fint.
 
Sv: sluta amma på natten?

Min son är ca 3,5 mån, och han ammas fortfarande en gång per natt och då sover han ca mellan 21-09 (med 1-2 avbrott då).
 
Sv: sluta amma på natten?

Efter 2 år och 8 mån med ammning ca 2-3 ggr/natt så orkade jag inte längre, då fick ungen sluta.

mvh Eva
 
Sv: sluta amma på natten?

Min son är 5,5 mån gammal o han vill fortfarande äta 2-4 gånger/natt!

Behöver man använda tekniker för att få dom att vilja sova istället för att äta???
Eller kommer det av sig själv?
Han har sovit i egen säng sen första början. O har periodvis till och från
sovit mer eller mindre hela nätterna.
 
Sv: sluta amma på natten?

Min dotter sover fortfarande inte hela nätter, utan vaknar till ett par ggr för att få välling..

Jag slutade nattamma när hon var ca 9 månader, men det var för att hon skulle amma "hela nätterna", som en igel, och jag blev FÖR trött. Fortsatte amma på dagtid, men drog ner succesivt så när hon var drygt 1 år slutade vi amma helt.
 
Sv: sluta amma på natten?

Min dotter slutade äta på natten när hon var 2 månader. Hon sover från 21,30 till ca 6-7 utan mat. Det har hänt några enstaka gånger att hon vaknat runt 3 och vill ha mat och då har hon ju fått detta......
Hon börja sova hela nätter när hon fick ligga mellan oss i sängen en vecka, sedan fortsatte hon sova hela nätter när vi flyttade tillbaka henne till sin säng brevid oss!!!
 
Sv: sluta amma på natten?

Min son är 5,5 mån gammal o han vill fortfarande äta 2-4 gånger/natt!

Behöver man använda tekniker för att få dom att vilja sova istället för

Det beror helt på om man tycker det är ett problem eller ej. Jag har avvant mina från nattamning i ettårsåldern pga hälsoproblem (mina). Det finns många metoder att sluta nattamma, men man kan fortsätta med det så länge man inte tycker det är något problem, som sagt. De flesta slutar självmant amma på natten innan tvåårsåldern.
 
Sv: sluta amma på natten?

Det finns många metoder att sluta nattamma, men man kan fortsätta med det så länge man inte tycker det är något problem, som sagt. De flesta slutar självmant amma på natten innan tvåårsåldern.

Tipsa gärna mig! Vår son är 13 månader och tycks inte planera bort nattamning än. Han tar varken napp eller välling heller så att byta mot det är inget alternativ.

Till TS: GRATTIS! Sov gott och som du läst så vänjer tuttarna sig såsmåningom och blir inte hårda bollar längre...
 
Sv: sluta amma på natten?

Mina barn har sovit efter två resp. tre månaders ålder. Så länge de växer är det inga problem!
 
Sv: sluta amma på natten?

Hur det blir med mjölkproduktionen efter så kort amning vet jag inte. Själv ammade jag på natten tills min son var 18 månader. Då slutade han vakna av sig själv. Jag ammar fortfarande på dagen och brösten verkar ha precis den mjölk som efterfrågas. Vissa dagar blir det ingen amning alls. Det var först efter ca. 10 månders amning som det slutade bli överfullt om jag inte ammade regelbundet. Men jag bara mjölkade ur lite för hand i vasken till att lätta på trycket om det var så fullt att det började göra ont.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år I lite mer än två veckors tid har vi haft projektet sluta nattamma, det blev avbrutet två nätter förra veckan när Cornelis var magsjuk...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 517
Senast: _Maria_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 113
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år För nyfikenhetens skull och för att det känns som att jag ammar så himla ofta så höll jag räkningen ett dygn och kom upp i typ 25 gånger...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 683
Senast: inverterad
·
Gravid - 1år Efter många om och men bestämde vi oss för att ta tag i nattammandet i måndags. Mina bröst ömmar när han äter och det ena har han bitit...
Svar
17
· Visningar
1 737
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp