Alexandra_W
Trådstartare
Jag kastade nog nyss in handduken ang bomsadlar (med en liten reservation). Var och provred en FreeForm idag. Hästen sa inte direkt bu eller bä utan mer 'ja tack den blir bra', och gjorde till och med klockrena byten (vilket vi inte ska dra FÖR stora växlar på än, det KAN varit en synnerligen bra dag bara). JAG sa 'halleluja!'
Freeformen känns som den ultimata HYBRIDEN mellan bomlös och engelsk. Utseende iaf MOT det engelska, uppbyggd sits så man satt som i en engelsk men mjukare (och kände hästen bättre), dessutom satte den mig rätt direkt och ännu bättre lär det bli när jag flyttar bak stiglädren lite.
Den följde med hem, har den på öppet köp i fem dagar, men om den bara fortsätter kännas lika bra under lite längre turer och några dagar i rad så kommer den stanna.
Det var ju det där med hoppning, och där har jag inte velat klart än. Efter att ha sett FF:en 'på riktigt' är jag inte riktigt lika 'NEJ, man ska inte hoppa i bomlösa med band över ryggen!' längre, jag är dock inte övertygad om att man SKA det heller. (Btw så tydligen hoppas det friskt med den i USA.. å andra sidan finns det massa saker man inte borde som folk glatt gör...så..)
Den följde med hem, har den på öppet köp i fem dagar, men om den bara fortsätter kännas lika bra under lite längre turer och några dagar i rad så kommer den stanna.
Det var ju det där med hoppning, och där har jag inte velat klart än. Efter att ha sett FF:en 'på riktigt' är jag inte riktigt lika 'NEJ, man ska inte hoppa i bomlösa med band över ryggen!' längre, jag är dock inte övertygad om att man SKA det heller. (Btw så tydligen hoppas det friskt med den i USA.. å andra sidan finns det massa saker man inte borde som folk glatt gör...så..)