Slut på ideer

E

Etoile_

Vad ska jag hitta på att öva med min 07:a har slut på ideer någon som har något kul förslag?

Sv: Slut på ideer

det är lättare att ge förslag om du först skriver vad du har gjort med honom/henne ochhur det har gått?

gå promenader, träna enklare trick, borsta/gosa, :idea:

de förstås ;)
han borstas och kratsar hovar utan problem, han kan gå promenader med och utan sällskap, han kan åka transport med och utan sällskap han kan åka till klubbens ridbana och ridhus (där de inte finns några andra häsar) utan problem alls. han kan stå i stallet själv (behöver öva på de lite till) de jag vet själv han måste öva på är att stå på gången, annars funderade jag mes om de fanns några övninger man kunde göra med honom

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker att det du redan har gjort räcker bra.
Han verkar vara välhanterad.
Gör det du gör, men inte för långa stunder, bara.....
Han är ju bara en bäbis....;)

/J.

En åring behöver inte kunna mer än att acceptera att bli ledd i grimma, lyfta ben, stå uppbunden, kanske även åka transport, ha bett i munnen och löshoppa lite.

Man bör inte jobba för mycket med en så ung häst, det finns risk att de börjar protestera och testa gränser. Sätter man bara grunderna i hanteringen så brukar man ha allt annat gratis när det väl blir dags. :cool:

ja de är klart jag hållar inte alls på länge när jag gör de, jag vill ju inte bli av med hans sammarbets vilja ;) tänkte mest bara om jag missat något av grunden, och när jag säger träna på så menar jag förstås psykisk träning som stå ensam i stallet och inte fysisk. Tänkte också mer om de fanns något roligt man kunde göra med honom som han uppskattar som häst (om någon förstår vad jag menar haha)

han kan ju allt vardagligt han behöver kunna! låt honom vara en stund och bara var :) ta in å ut, fodra, borsta... tja, låt det bli vardag. han är ju så liten så några "trick" tycker jag inte du ska träna.
Uppskattning; klia, borsta, busa i hagen med polarna.

förstår va du menar :) va inte riktigt trick jag va ute efter heller, ja vet ju att han inte är gammal. vet inte riktigt hur jag ska få fram va jag menar :confused:men men de är väl strunt samma :)

de låter som jag hård tränar han totalt, de gör jag abolut inte, han går mest i hagen och stosar. Jag skulle aldrig ha tid att hård träna han jag har en 08 bäbis med mig nästan jämt när jag är i stallet. Så de blir mest borstning och mys inne i stallet vill ju inte direkt latcha med han i ena handen å bäbisen i andra. Va mest om jag hade missat någon bra övning runt lydigheten eller något som han ändå skulle tycka va kul att öva på (utan att anstränga honom). så nu tror jag jag fick fram vad jag ville ha sagt;)

neee ¨då, jag förstod att du inte tränar honom hårt men det var någon som föreslog trickträning och det tycker jag inte låter så lämpligt för en ettåring!

Tror du har lyckats ypperligt med din unga häst så pusta ut du och njut av den unga hästen och den lilla bebisen!! (jag har en 07:a som inte är bebis längre... *suck*)

haha då kan jag tänka mig att du inte har mycket lugn och ro haha

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
869
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka