Slow tv - Guldbron anländer till Stockholm onsdag

Läste att besättningen inte vill gå i land eftersom de är rädda för coronasmitta. Kan förstå att de inte vill bli sjuka, speciellt inte på en båt, men en promenad i Gamla Stan skulle nog inte vara farligt.
 
Tidelipom!
Big Brains think alike... även undertecknad halkade iväg på det bananskalet via AIS.
Googleskills kommer prövas! ;)
U 33 verkar ha gått från Nacka Strand till Stadsgårdskajen vid 11.30.
Route forecast not avaliable. Och hon är inte registrerad som inneliggande hos Stockholms Hamnar, samt till synes onämnd hos Landgångens forum...

(Lunchen slut för längesen - ack så den nördiga gen från min salig fader äter tid..! :o :D )
 
Måste bara berätta en kul historia kring båtar och min arbetsplats :D
Förra sommaren kom en stor kryssningsbåt med massor med ryssar. Den stannade i hamn två dagar, var fullt med ryssar som gick runt i Gamla Stan osv.

Vi var ute och rotade runt i någon container efter något, minns inte exakt var. En uppenbart berusad (men glad!) rysk snubbe vacklar fram mot oss. R= Ryssen, V= Vi (kollegan och jag, som hjälptes åt att försöka tolka den usla engelskan). Ni får tänka er världens ryska accent.
R- Ey... EEEEYYYYY!
V- *tittar förvånat på ryssen*
R- Booouuut.
V- :confused:
R- Booouuuaaat?
V- :crazy:
R- *Pekar på kryssningsfartyget på andra sidan* Boooouuut!
V- Yes? Boat?
R- YES! BOAAAT!. Need get bouat!
V- You need... what?
R- To bouat get! Money! *visar upp flera 1000kr sedlar*
V- You need to get to the boat?
R- Yeees! Leave 10 minutes, need fast. Bouat? biiizniz! *viftar med 1000kr sedlarna och ser glad ut*
V- We... dont have a boat, you want to buy a boat?
R- Yes, I buy bouat! You have? Big bouat leave 10 minutes. Quick! Biizniz! *ser lite stressad men glad ut och viftar med 1000kr sedlarna* how much bouat? I pay! Biiizzniiizzz!
V-No... we dont have boat. You need to take the ferry, or bus, to go to the other side *viftar, pekar och håller på för att förklara så han ska förstå*
R- Bah! *skakar på huvudet och lommar iväg* Had Bizznizz. *suckar* Never go russia...

:D
 
Har ställt klockan på 8:00 i morse. :nailbiting: Måste gå ut och övervaka ju 😎👩‍✈️
Keep us posted, U fellow bukefalist on watch!
Viktiga grejer detta. Fick just ett mail om att jag har oclearade uppgifter på en 2doList.
Kände mest att: no can do. Is watching saltsjö ström. Don't call us - we call U. :cautious:

Och angående U33 så ligger hon vid stadsgårn tills måndag, enligt Stockholms Hamnars Facebook.
Bunkrar? Liknande har skett häromveckan med nederländsk undervattensbåt: HNLMS Zeeleeuw.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp