Slö hamster?

mimus

Trådstartare
Vår guldhamster känns inte som vanligt. Han äter och dricker som han ska, men han är mindre aktiv än vanligt och jag tycker han går långsamt och lite trevande.
Han har också lagt sig att sova på andra ställen än sitt hus.
Han är två år gammal.

Magkänslan säger att något är annorlunda, jag kan bara inte "ta" på det.
Buren står så svalt det går och på samma plats som förra sommaren.

Ev blir det resa till veterinären i morgon, men vad kan de göra med ett så litet djur? Måste ju vara svårt att undersöka.

Sv: Slö hamster?

Medan jag skrev det här så vinglade han till och trillade omkull.:cry: och lade sig helt stilla på sidan.
Jag tror faktiskt han håller på att dö.

Kan det går så fort?
Känner mig helt förtvivlad.

Han dog vår lilla Peppe. Bara 15 min efter att jag skrev tråden.

Känns märkligt, vi märkte en förändring på honom i går och idag somnade han in fridfullt.
:cry:

Nu är han begravd vid de andra kära 4-fotingar vi saknar innerligt.

Tänk såhär: En guldhamster beräknas leva 2-3 år. Han fick sina två år och på slutet gick det snabbt, två dagar är ju inte så lång tid från synliga symptom till att han somnade in. Han hade säkert ett jättebra liv :) Beklagar sorgen

Beklagar sorgen!

Men jag skriver som lilstar, uppskatta att det gick fort trots allt.

+ lilstar.

Jag håller så klart med er när jag har lite perspektiv.
Men jag trodde verkligen inte att han skulle dö.

Från att visserligen ha varit mindre aktiv, till att helt enkelt somna in på bara 15 min.

Vi hade ju varit med honom som vanligt och jag märkte inga andra symptom. Men då när jag skrev första inlägget tyckte jag även att han gick konstigt och när vi sedan tog upp honom så var han som lite skakig. Jag fick känslan att det var något neuroligiskt.
Sedan lade han sig på sidan och dog lilla gubben.:cry:

Min son var med hela tiden och det kändes bra, trots att han är 14 år så grät han hejdlöst och jag med.
Det är tungt att se när livet försvinner från en älskad vän.

Det gick fort och det är jag nu tacksam över.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 158
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka