Slitna strålar

P

ponny96

När hovis var här senast kommenterade han min hästs slitna strålar: "det ser ut som hon ridits på rullgrus". Självfallet har jag inte haft några ridpass på trottaren men samtidigt behöver jag gå på asfalterad väg en liten bit, cirka hundra meter påväg bort från stallet. Eftersom det sandats och grusats under vintern kan det vara en stor orsak men jag tänker även på att hon gått i snösulor från december-mars.. Självklart försöker jag att undvika dåligt underlag i så stor utsträckning som möjligt och jag rider väldigt varierat och tränar ofta dressyr ute på ängar med mera.:p Vill helst inte dra ner på att rida ute för att harva runt i ridhuset eftersom hon i övrigt mår mycket bra så det jag undrar är om det finns någon som haft liknande problem? Hur löste ni det? Antar att några mirakelkurer inte finns men skulle ändå vara tacksam för svar. :bow:

Sv: Slitna strålar

Efter ett antal månader med vinter och snösulor kan ju strålarna blivit rötiga och därför mindre slittåliga. Se till att hålla dem renskurna, kanske ta ut hovis lite oftare så ska du se att det ger sig nu när det torkat upp :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 497
Senast: TinyWiny
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 706
Senast: Hedinn
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 290
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 421
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros