Slipa klotång?

Aliide

Trådstartare
Nej, jag är inte snål och inte kan köpa ny. Det är bara det att jag verkligen gillar min klotång. Har haft den i 4½ år. Testade en gång att köpa en ny, som visade sig vara urkass.

Så, vart vänder man sig för att slipa till den ordentligt? :cool:

Sv: Slipa klotång?

Kan man inte slipa den själv med en vanlig kniv slip?
Annars skulle jag nog kanske vnäda mig till någon som tillverkar nyckar eller någon verkstad av något slag..

De är bara att gå runt och fråga =)

Nej, jag är inte snål och inte kan köpa ny. Det är bara det att jag verkligen gillar min klotång. Har haft den i 4½ år. Testade en gång att köpa en ny, som visade sig vara urkass.

Så, vart vänder man sig för att slipa till den ordentligt? :cool:

Om du inte hittar nånstans att slipa den (kolla med zooaffären) så skaffa en Resco-tång nästa gång, de har utbytbara blad så att man alltid kan ha en vass och fin tång utan att byta :)

Jag älskar också min ena, och flertalet nyinköpta har visat sig vara sämre redan från början. Sambon slipade då till min gamla, han använde sig av en sådan där liten Dremmel, med olika huvuden som visats på TV-reklam tror jag. Blev jättebra!

Kanske känner du någon med en sådan? Jag vet inte om något ställe där man kan lämna in sina klotänger i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 894
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: MML
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 078
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka