slickar sig runt munnen.. betyder?

A

alegria

Hej,

Varför slickar sig hästar på läpparna ibland när man hanterar de.. eller när de ser en i hagen liknande? vad betyder det beteendet?

Sv: slickar sig runt munnen.. betyder?

det ar en vag som hastar korrensponderar med dig.. speciellt nar du arbetar med dem.. de talar om att de ar koncentrerade pa dig och forstar vad du vill de skall gora.. sa det ar jattebra.. ibland kan det ta en stund innan detta hander, men nar det gor skall du ta vara pa varenda minute av det.. ser sedan hasten "glad" ut och har ett framatgivande tempo, da ar du verkligen pa ratt vag.. lycka till

Sv: slickar sig runt munnen.. betyder?

Okej! vad bra, då vet jag det :) tack tack !

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 887
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama