Slickar sig i baken

Vilsa

Trådstartare
Min hund slickar sig otroligt mycket i baken emellanmåt... Har läst lite på internet och hörde talas om det här med inflammerade analsäckar, men det luktar ingenting från baken och allt ser normalt ut. Först tänkte jag att det bara var nån engångsföreteelse, men inatt kunde jag knappt sova för han höll på och slickade hela tiden... Jag ska givetvis kontakta veterinären, men tänkte bara höra om det är någon annan som har erfarenhet av det? han slickar inte heller konstant, men det är som om han inte kan sluta när han har börjat! :confused:

Sv: Slickar sig i baken

Vissa kan det vara analsäckarna som spökar.
Tänk dig analöppningen som en klocka. Känn vid 3-4 och 8-9,om det är som en ärta på sidan är det troligtvis analsäckarna som behöver tömmas.
Jag måste tömma min hunds ganska ofta, han slickar sig i rumpan och får lite bekymmer att bajsa när det är dax...

Har du kollat om hunden kanske har mask annars?
Har inte haft det själv på mina hundar men det borde ju klia o irritera.Bara en tanke:)

Min vovve höll på häromdagen och slickade och slafasde,höll på att bli tokig på jludet..
Vände hunden upp och ned,och hade en liten undersökning..

Vad jag fann? En liten satans fästing precis vid hålet..

Bort med,och nu slickar hon inget!

Bara ett tips!

*delvis kl

Tack för tipsen! Jag ska kolla med en gång om jag känner nån "ärta". Jag ringde veterinären och han tyckte att jag skulle försöka avmaska honom först, så han är inne i en tre dagarns kur nu. Han har inte slickat sig nu sedan jag skrev, det kommer som i perioder... Konstigt det där. Om de har "förstoppade analsäckar", kan de tömma dem själv (och kanske han därför blir besvärsfri ett tag) och sedan kanske de fylls på igen?? :confused: Fattar inte... Men jag ska kolla om det blir bättre efter avmaskningen, annars får jag ta med honom in till veterinären så får han kolla.

Movi; Jag bor så långt norrut så här har vi lyckligtvis inga fästingar! :) Tack och lov för det!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 731
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: Barrow
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
649
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V