Slickar på galler

R

Rebby

Vet inte riktgit vars jag skulle lägga den här tråden men jag hopas det här blir bra!

Jag tänkte bara på en sak här om dagen; min häst brukar ofta slicka på gallret till boxen. Varför gör hon det?
Tänkte att hon kanske har brist på typ järn eller nånting, eller är hon bara en "slickare" kanske? :p

OBS. Hon har saltsten!

Sv: Slickar på galler

:rofl:
Det gör min kallblodstravare oxå. När han har ätit upp kraftfodret så står han och slickar på gallret eller träväggen ovanför krubban. Har oxå funderat på varför. Men det måste ju helt enkelt vara en god kompination med kraftfodersmak och galler/trä. :bump:

Ja, dom kanske inte fick saltsten hos deras förra ägare å slicka på galler där, å nu är det som en vana även fast dom har en sten? :p Mitt varmblod gillar att slicka på ALLT, händer, saltstenar osv, men hon är som helt sjukt besatt av just järngaller!

Det är samma här..
Han slickar alltid på trät precis över krubban när han har ätit,
men efter ett tag går han till saltstenen, som om han glömmer
bort att han har en.
Jag vet dock att han hade en saltsten hos förra ägaren..

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 258
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 693
Senast: Badger
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama