Slick och bit

D

Donne

Nu har jag en liten undran.
Har tagit hem en katt från ett katthem, katten har varit där i ca 1år sen hon hittades i en kylbox som var utslängd på en åker. Jag fastnade för henne direkt och tog hem henne. I början ville hon inte ligga i famnen, ville bara bli klappad när hon kom fram till en. Nu hoppar hon upp till oss, sover hos oss i sänger, hon har tagit över i hemmet:angel:. Nu till frågan. När hon hoppar upp till mig i knäet, slickar hon först mig på armen, sen biter hon tag, och så slickar hon igen. Vad är detta för beteende???

Sv: Slick och bit

Jag kallar det för "love bite" och mina katter gör så också ibland.

Min ena kan till och med "gnaga" lite försiktigt innan han fortsätter att tvätta.
Bitandet/gnagandet är dock alltid mjukt och försiktigt - inte några "sur-bett" eller missnöjes diton.

Varför de gör så vet jag dock inte! :) Någon annan klok Buke-person har säkert svar!

/Swat

Sv: Slick och bit

swat Exakt så gör min oxå. Hoppas någon kan svara på undran som man har:idea:

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 539
Katthälsa Har tagit över en 1,5 årig hona perser/ragdoll. Hon är okastrerad men det ska jag snart göra. Nu är det så att hon biter mej ibland. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 604
Senast: MissFideli
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 597
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar