Slemproppen - koncitens

eyz

Trådstartare
Gaaaah! Äckelvarning såklart när detta ämne behandlas!

Var det en del av slemproppen som kom ut nu? Kände när jag torkade mig efter att ha kissat att det kändes lite väl "geggigt" så jag tog upp pappret och tittade :p. På pappret var det en massa, stort som ett mosat krusbär ingefär och riktig gelekoncistens. Vit-grön i färgen fast genomskinlig. Har ju bara haft väldigt vattniga flytningar på sista tiden då det borde väl inte vara en flytning..?

Gjorde ganska ont en kort stund tidigare idag "down there". Vad tror ni?

Sv: Slemproppen - koncitens

c'est possible:) de är väl nästan dags för dig nu va?? håller tummarna att din bebis kommer snart då:bump:

Uuuh... Jag som känt att vafan, han kan få komma nu men... Nej, INTE ÄN! :eek:

Nåja, slemmisen kan ju släppa långt innan. 38+6 idag för övrigt så du har inte helt fel. :)

/eyz - som kommer överanalysera allt kroppen tar sig för varenda minut framöver

h*n kanske kommer redan imorgon då men de kan ju lika gärna dröja en vecka eller två till:)

vi åkte till förlossningen pga av vattnet 37+6 och elias kom 38+1 och jag hade ingen föraning eller känningar om att de skulle sätta igång 2h senare när jag gick o la mig halv tio den måndagkvällen;)

Min slempropp släppte den 20 april och bebis kom inte förräns den 1 maj.

Du skulle bara våga tränga dig före i kön! :eek: ;)

Här är slemproppar och allt i behåll vad jag vet :p Är i v. 40+3 idag. Tråååååkigt... :cool:

Moahaha ;)

Faktum är att jag haft mer än dubbelt så mycket förvärkar idag mot tidigare dagar, men inget mer slem eller så. Så jag kommer nog gå tre veckor till innan Sprattel tar sig ut. Oroa dig inte, du behåller din plats i kön.. :D

Jag har haft förvärkar i 3 v nu :( Idag har jag haft lite mer värkar igen, men inte så täta och kraftiga som förra lördagen. Bebis bara luras :p

Det var snällt att du inte tränger dig ;) Men får hoppas att ingen av oss behöver gå så länge till!

Får jag låna tråden till en slemproppsfråga? ;)

Vet ni om slemproppen alltid är geléig i konsistensen? Alltså detta är ju mitt tredje barn och jag borde kanske veta, men nu känner jag mig osäker. De andra gångerna har det inte varit någon tvekan om att det varit slemproppen som kommit ut då den varit riktigt tjock och geléig i konsistensen, och hyfsat klar om än lite blodblandad.

Nu har jag haft en tjock brunröd flytning, som lite gammalt blod. Inte särskilt geléigt utan bara lite halvslemmigt, och inget färskt blod. Kan detta vara delar av slemproppen ändå? Eller varifrån skulle annars blodet komma?

Hade lite småvärkar igår (är i vecka 40) så det är ju inte alls orimligt att jag börjat öppna mig lite. Men jag blev lite förvirrad av den här "påhälsningen" :D

För övrigt, lycka till till er andra också, hoppas vi inte behöver vänta så länge!

Min slempropp visade sig som svagt rosafärgat "vatten".

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Aliche
·
F
Gravid - 1år Fick ni mycket mer flytningar mot slutet av graviditeten? Jag har under 2-3 dagar nu haft lite konstiga flytningar. Har varit orolig...
Svar
12
· Visningar
2 918
Senast: suddis
·
G
Övr. Hund Jag läste MrsScabtrees inlägg om hur mycket hon saknar Harley, och det brast lite för mig då. Det var som att någon knuffade mig över...
2
Svar
21
· Visningar
2 475
Senast: Galathea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar