slemmpropp? allvarligt eller inte? kännsliga läs ej

Sv: slemmpropp? allvarligt eller inte? kännsliga läs ej

okej, då kan ja pusta ut :) har inte haft nå värkar eller liknande alls.. möjligtvis lite magknip (pga pankakorna heheh)
tack alla så mycket för svar! nu känner jag mig relativt lugn :)

kram alla!!!

bra tråd detta ;)

är i V36(35+1) o har haft en del flytningar (läs slem) sista dagarna för en vecka sedan lite "blodblandatfärgat" men massa flytningar/slem....kan bara inte vara vanliga flytningar....:o
Så kanske det e lite av min slemmis som släppt, inte alls haft funderingar på det innan föräns jag läste i denna tråden...:grin:

Men det här med förvärkar, samandragningar, H U R känns dem??
Jag kännder att det trycker neråt mer nu (han e fixerad det vet jag) sen kan det dra lite i musklerna (känner jag det som om dem stramas ut) lite mensvärk e det jag mest "reagerar" på........men hur vet jag VAD som är samandragningar??? Svårt detta, men att byta trosor ofta det får jag eller använda trosskydd......för nice hygien "där nere" känns väldigt avlägset *fniss*:angel:

jadu ja säger de samma Memma hehe... hur känns det, jag vet inte ens om min skrutt är fixerad :O sammandragningar är väl livmoderna som typ "spänner sig" min mage blir stenhård, gör inte ont men lite obehagligt.. förvärkar och de vet ja inte...

jag har gått på toa heeela dagen små skvätt, dessutom har ja gjort nr2 MASSOR av ggr (villket inte är vanligt för mig)
det ja funderar på är att min plutt är hyper aktiv, känns som om han försöker gräva sig ut igenom "pullan" och rätt som de är så trycker han på ändtarmen.. väldigt obehagligt, men inget som är konturnueligt återkommande regelbundet...

senast nyss va ja på toa, "slemmet" blir bara mer och mer.. men jag har ingen smärta eller mer sammandragningar än vanligt... men man är juh som sagt lite fundersam..

det som mest oroar mig är att man inte vet HUR det ska KÄNNAS... folk säger att det KÄNNS när de är på gång... men iaf.. :O man blir lite nipprig heheh..

sen är man lite orolig åxå eftersom jag är husvakt åt mina päron, så är ja utanför stan, har inge kkort eller så.. karln min är i stan (dock endast 2 mil till förlossningen men iaf !!! :O ) de är en bit, att _bara_ åka om de är falskt alarm åxå.. hehe...

jag håller tummarna för att de bara är just nu och att ja inte vaknar i natt av värkar eller liknande... då kommer ja nog panika lite.. :O

kramar!!!

mja inte känner man sig fräsh där nere.. hehe..

Sammandragningar känns som att magen plötsligt drar ihop sig och blir stenhård, som ett bowlingklot =)

Förvärkar känns ungefär likadant fast kombinerat med "mensvärk" i mage och/eller rygg.

När de riktiga värkarna kommer så känner man det! De värkarna gör också magen hård, det liksom smyger på och blir starkare och starkare, har en topp för att sedan avta. De kommer för det mesta regelbundet och håller i sig i någon minut. Du kommer antagligen känna att du behöver andas igenom dem, blir kanske lite varm och känner av värkarna i mage och eller rygg. Ju längre in i förlossningsarbetet du kommer, ju ondare gör värkarna och ju mer trycker det på neråt (vanligtvis, alla förlossningar är ju unika). När du sedan är redo att krysta säger kroppen till och krystvärkarna sätter igång, och de är sjukt häftiga (och onda!)! Man kan liksom knappt stoppa dem, det är som att hela kroppen bara tar i och vill putta ut ungen! Det trycker på mycket mer bak mot ändtarmen än vad jag var beredd på, känns som att man behöver bajsa =)

//Julia

sammandragningar har jag, plus att det "hugger" till ibland... men inga värkar på så vis.... så jag kan nog vara lugn att det inte är på gång nu iaf *ler* men som sagt, det man inte vet något om gör en orolig (speciellt jag som vill ha kontroll på läget till 100%) och de gör inte saken bättre att karln ringer stup i kvarten och frågar om ja fått nå värkar.. hahaha :)

kramar till alla

Min slempropp gick aldrig! Där emot fick jag en svampinfektion som resulterade i hemskt kladdiga och rikliga flytningar :( kan det vara något sånt?

nja.. svamp har jag hafft och de ser inte ut så, de här är mer rå äggvita/plast folie liknande.. hehe.
förstår inte hur mycket "propp" de kan komma.. :O man känner sig inte fräsh! hehe...

Jag tror inte du kommer föda riktigt ännu men däremot kanske du börjar öppna dig liite eftersom det oxå låter som att din bebis håller på och fixerar sig! Och öppnas man lite så kan ju slemmisen börja släppa. Men inget att oroa sig över. Tänk på att inte bada badkar bara, det ska inte vara farligt men eftersom jag fick GBS infektion med sista barnet som orsakde vattenavgång så bebisen kom ut i 35+4, så är det bättre vara på säkra sidan.

okej, ja så kan de vara att han lagt sig till rätta, turligt nog gillar ja inte att bada badkar hehe :)
inga värkar eller liknande.. så jag är än så länge lugnt, snarare karln som brusar upp hehehe... stackarn :)

tack alla för svar! :)

Slempropp märkte inte jag.

Jag vaknade på natten och kissade två sekunder senare fick jag springa och pissa och då gick vattnet..
Fast det fattade inte vi var i vecka 35 plus tre så vi trodde det var slemproppen..

Ca tolv timmar senare började värkarna.
Efter ca 12 timmar till så var vi inne på B:B och tre timmar sedan var hon ute.

vatten som sippar luktar sött och är gärna lite rosa ja och slemmigt om slemmisen kommer samtidigt. För mig kom det så mkt att jag var tvungen ha blöja ;)

vatten som sippar luktar sött och är gärna lite rosa ja och slemmigt om slemmisen kommer samtidigt. För mig kom det så mkt att jag var tvungen ha blöja ;)

Hoppas inte såna blöjor som man fick efter förlosningen???

jag har sprungit och kissat hela tiden, men när vattnet går så kan man väl inte hålla sig ? utan de bara kommer va? de känns väl inte lika som när man är kissnödig ? när man är kissnödig kan man juh knipa och hålla kvar... om ni förstår va ja menar.

Ringde BM i morse, och hon sa att de kunde vara flytning (?) jag menar jag har flytning och den ser då rakt inte ut sådär..
det är som plastfolie i klister konsistens... och min flytning är mer grumlig mot vit typ...

nu har de kommit slemm varje gång ja gått på toa sen i går morse (minst en gång i timmen har ja gått) inga värkar, bara lite sammandragningar men inte mer än vanligt tycker ja..

hmm.. man blir juh lite fundersam....

kramar!

hmm detta med samandragningar/ förvärkar, visst kan jag känna att magen blir hårt o mellanåt men inget så det gör ont, lit ei ena sidan kan jag känna att det drar (inbillar mig att det är i musklerna det drar...men kanske e det samandrgningar???)
Dock kan jag periodvis känna mensvärk känsla i nedre delen av magen/ryggen, samt att trycker mot "muffen" ökar, speciellt i går, mkt lungare i dag......Vet att bebis e fixerad sen ngr veckor tebax (ca 2)

Men dessa äckliga klump gräddvita flytningar :grin:

Jaja, återstår att se, ut ska han ju om ca 4 veckor, (iaf BF då.....) sen när han vill ut e en annan sak

Kl
Min förlossning startade med att slemproppen gick, jag blödde en del under natten och åkte på en tisdag till förlossningen för att kolla upp det, och då sa läkaren att min slempropp hade gått och att jag skulle föda om några dagar. Och det stämde, sonen kom på fredag morgon.
Jag var också helnervös för det här med värkarna, alla sa att det kunde starta med värkar, men hur 17 skulle man veta om det var värkar och inte bara sammandragningar? Dessutom sa att de skulle vara regelbundna, ni vet några minuter mellan bla bla, det var aldrig mina. Men på torsdagen på natten kändes värkarna starkare (och ja, man känner att det är riktiga värkar, Freya Bus gav en jättebra beskrivning) men det var fortfarande kanske 5-10 minuter emellan. Så då åkte vi till förlossningen, jag var då 41+5 och skitless på att vara gravid. Jag var helt inställd på att åka hem igen, trodde jag var öppen typ 1 cm. Jo tjena, jag var öppen 8 cm! BM tittade bara på mig och sa att jag måste vara extremt smärttålig. På morgonen tittade sonen ut, det gick trögare mot slutet, jag fick krysta i två timmar tills sugklockan gjorde susen.
Så min förlossning startade med att slemmisen gick, och det var faktiskt med blod vad jag kommer ihåg. Hade föreställt mig massor av slem-flytning, men det var mest blod som sagt.
Förresten var det underbart att kunna vara hemma så länge som möjligt och slippa vanka runt på förlossningen som jag trodde att vi skulle få göra. Det var ju bara att glömma alla böcker och filmer vi tänkt se, det vara bara att börja föda barn.

Senast ändrad:

i natt höll på ja på att bli knäpp, hade förvärkar/Sammandragningar med 10 och ibland 7min mellanrum :O karln va hysterisk heheh.. men nu har de iaf gått över... va nog bara min hjärna som spela mig ett spratt :) tänkte ja skulle ringa förlossningen senare om de fortsätter... och bara höra vad de kan vara.

kramar

i natt höll på ja på att bli knäpp, hade förvärkar/Sammandragningar med 10 och ibland 7min mellanrum :O karln va hysterisk heheh.. men nu har de iaf gått över... va nog bara min hjärna som spela mig ett spratt :) tänkte ja skulle ringa förlossningen senare om de fortsätter... och bara höra vad de kan vara.

kramar

Mina sammandragningar kommer relativt ofta i perioder men inte så jag tror att nåt är på G. Dom har hållt på så länge så jag är van vid det korta ögonblick av stenhård mage och illamående. Förvärkarna är också så milda så.. men nåt kommer ju i alla fall o hända inom snar framtid här! Så måste det vara i alla fall *intalar* :D

Det kan mycket väl vara flytningar du har. Slemproppen brukar inte "rinna ut" flera dagar i rad. Tyvärr har man ofta väldigt mycket och rikliga flytningar i slutet av graviditeten. Förra gången trodde jag ofta att jag kissade på mig de sista veckorna, men det var flytningar (slemmiga och konstiga!) som liksom rann ut lite då och då. Man kände sig allt annat än fräsch, även om det inte luktade äckligt eller så. :eek:

Liknande trådar

S
Övr. Barn hejsan kära bukar! är väl mest för att skriva av mig lite, om tråden ligger fel så ber ja om ursäkt så får moderator flytta den. i...
Svar
12
· Visningar
4 448
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025