slemmpropp? allvarligt eller inte? kännsliga läs ej

S

strösslet

hejsan! vakna nyss, gick på toa, hade som segt klet, rå äggvite kladd mellan benen...
kan de vara slemproppen?

men ja menar, ska inte den vara lite blod strimmig eller liknande ? den här va helt klar ifärgen och igenomskinlig...

inga smärtor eller något.. så ja hoppas att den släppt nu och ungen kommer om ett par veckor är bara 34+5

men kan slemmproppen komma samma dag och man föder samma dag? ? eller kan de betyda att barnet kommer inom några dagar? åhh... jag får lite halv panik...:confused:

tacksam för svar :)

kramar

Sv: slemmpropp? allvarligt eller inte? kännsliga läs ej

För mig gick slemproppen. Den var kleggig och sen kom lite blod. och sen kom bebisen dagen efter. Men jag var ju i v 40+5. För min syster gick slemproppen i januari (delvis) och bebisen kom i helgen. Jag tror slemproppen kan återbildas.

Tycker du absolut bör ringa mvc el förlossningen och fråga

Det behöver inte betyda något alls och slemproppen återbildas. Min släppte ca en månad före förlossningen förra (första) gången. :)

att den lossnar är inte = förlossning på g,
lossnar den för tidigt och ingen förlossning kommer igång så återbildas den:)

okej tack.. pewwhh.. jag höll på skrämma ihjäl min nervklena karl haha... han är på jobbet och skrev nyss ett sms att han sitter och hyperventilerar :O jag försökte lugna honom att den kan släppa en månad i förväg. stackarn...
ja ska ringa BM när de har tele tid vid 13,
hur stor är slem blobben.. ja menar.. när den släpper är det en dl slem eller kommer de bara en liten plutt blobb.. ?

skönt iaf, tycker de är lite tidigt att han ska titta ut än, har juh inge smärtor mer än vanligt menar ja.. :)

tack för svar! kramar

hur stor den är varierar väl lite indviduellt likaså färgen, och den kan ju släppa i små omgångar..

okej, och det finns inge "MÅSTEN" att de måste vara blodblandat slem ? jag menar eftersom ja inte har de, men de är absolut ingen flytning... så nått liknande måste de juh vara

Min släppte vid 6 på morgonen och 15.15 samma dag föddes hon. Min var ljusrosa i färgen.

Min släppte vid 6 på morgonen och 15.15 samma dag föddes hon. Min var ljusrosa i färgen.

hade du värkar, ovana kännslor/smärtor från när den släppt ? eller va de som vanligt och värkarna började senare på dagen ?

för som sagt, jag känner inge ovanligt smärta, kanske något lite mer tryck mot ändtarmen.. (har känt de förr men nu känns de lite mer, om det inte bara är ja som är nojjig menar ja :) )

Hej
jag är ju ingen expert eller så, men jag tycker att du ska ringa till förlossningen och höra. Min slempropp lossnade för längesedan och mitt fostervatten sipprar och då är det viktigt att du tar kontakt med dom. Bättre att ringa en gång för mkt.

men då är det ju hål på hinnorna med om det sipprar..
men givetvis ring förlossning om du är orolig ts:)

jo jag ar pys punka i hinnorna.MEN det visste jag inte förrän jag ringde förlossningen och beskrev slemmproppen. Åkte in för koll där dom konstaterade för tidig vattenavgång i v.28:(

Det behöver ABSOLUT inte vara så för Ts men kan vara bra att ha i åtanke.

hade du värkar, ovana kännslor/smärtor från när den släppt ? eller va de som vanligt och värkarna började senare på dagen?

Värkarna började en timme senare, vid 7. Så den första timmen där var det ingen skillnad alls.

kl

Min slempropp släppte i omgångar (hade då gått en vecka över tiden enligt UL). Den såg ut som kletigt, gulvitt snor ungefär =) Började lossna på fredag förmiddag och sista kom på söndagskvällen. På måndagmorgon läckte jag lite vatten (en skvätt på golvet =) och några timmar senare kom värkarna igång. My föddes 05:21 på tisdagmorgonen.

Min slempropp innehöll inget blod.

//Julia

Min slempropp släppte när vi redan var inne på förlossningen efter att jag haft värkar i över 12 timmar...
"Propp" var väl synd att säga för det var mest "kladd" som kom när jag gick på toaletten. :)

jag ringde BM och hon sa att så länge ja inte känner av nå sammandragningar (?) så ska de vara lugnt,annars skulle ja ringa förlossningen och rådfråga dem.

sammandragningar... är väl när typ magen blir stenhård? de har ja ju av och till hela tiden (sen 2månader tillbaka)

när vattnet sipprar... hur känns de då? ja menar känns de som när man är kissnödig, jag menar ja springer och "skvätter" hela tiden (mer än förr)... men ja kan fortfarande hålla mig... och om det är vatten som sipprar så går de väl inte att hålla tillbaka det ? det rinner väl bara ut.. ?

kommer de slempropp hela tiden ? eller kan de avta, tittar på pappret hela tiden när ja varit på toa, och nu är de inge kladd alls (5timmar senare)

så mycket frågor... jag kanske borde ställt till bm.. men man är juh efterklok som vanligt...

tack och kram alla som står ut me mina dumma frågor hehe

åhh.. ja börjar bli lite knäsvag... kan inte påstå att ja har nå sammandragningar eller liknande... men lillen är HYPER aktiv i magen (så aktiv har han aldrig varit) och de nyss när ja va på toa va de mycket kladd......
jag är inte orolig.... mer lite panik över att snart kommer de att ske :O

För mig kom slemmisen sen vattnet bf +13 och ang slemmisen, det är liksom inte bara lite slem, inte i mitt fall i alla fall... det är liksom slem för en hel bataljon ;) Dottern kom bf +18 efter akutsnitt. Dvs, slemmis betyder inte att bebis kommer garanterat. Min förlossning startade inte ens fast vattnet gick :)

åhh.. ja börjar bli lite knäsvag... kan inte påstå att ja har nå sammandragningar eller liknande... men lillen är HYPER aktiv i magen (så aktiv har han aldrig varit) och de nyss när ja va på toa va de mycket kladd......
jag är inte orolig.... mer lite panik över att snart kommer de att ske :O

Haha, jag har inget vettigt att tillföra men jag LIDER med dig! Jag kommer vara i precis samma tillstånd när något händer här. En sån stor sak, och man fattar inget alls av vad som händer..? :eek:

Lycka till hur som helst! :banana:

Vid min första graviditet släppte slemproppen på fm v 41+0, dottern föddes kvällen dagen därpå.

Andra graviditeten släppte slemproppen i v 37-38 (minns inte exakt), dotter nr 2 föddes v 41+5

Liknande trådar

S
Övr. Barn hejsan kära bukar! är väl mest för att skriva av mig lite, om tråden ligger fel så ber ja om ursäkt så får moderator flytta den. i...
Svar
12
· Visningar
4 448
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025