Slåss i sömnen

mitthemliganick

Trådstartare
Ja, vad fasen ska jag göra? Jag slåss i sömnen nästan varje natt -och det är inte "oj-la-handen-i-ansiktet-av-misstag", utan det är knytnävsslag, knäas och senaste påfundet är att peta i ögonen.
Detta blir jobbigt, både för min stackars sambo och mig (skäms ju). Får väl börja med tvångströja snart...
 
Sv: Slåss i sömnen

Sovsäck.

Något tynger dig kanske som behöver bearbetas

Jobbigt låter det i alla fall.

Ptr
 
Sv: Slåss i sömnen

Köper du inte en egen säng så kanske du ska bulla upp med kuddar mellan er? Låter som att du drömmer vilt, kanske har du för mycket på gång i livet?
 
Sv: Slåss i sömnen

Jag vill inte tala om för andra människor hur de är och särskilt inte folk som jag inte känner, men jag tror att du har något i ditt liv som påverkar dig negativt.
Om du går till botten med det och får det att bli en del av ditt förflutna istället,
tror jag att du kommer att sluta slåss.
 
Sv: Slåss i sömnen

Jag tycker att du ska söka upp en psykolog. Slagsmål i sömnen kan bero på att man bearbetar ett trauma. Ofta kommer det upp till ytan i miljöer där man känner sig trygg och där man slappnar av och vad är en tryggare plats än i sängen bredvid sambon?
Andra tänkbara orsaker kan vara att du lever väldigt stressigt eller att du på annat sätt är väldigt pressad. I vilket fall så behöver du reda ut vad problemet är och där tror jag att en psykolog kan hjälpa dig att börja nysta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 530
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ För ett par tre veckor sedan började jag få problem med sömnen. Somnade som vanligt på kvällen, samma tid som senaste åren och relativt...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp